Skolhändelse

Studierektorn ringde och sade att det hänt en olycka på skolan. En pojke hade snubblat och slagit i huvudet i marken. Ambulanshelikopter kom och hämtade honom plus en massa poliser överallt. Han går i Henrys parallellklass.
 
Hon sade att polisen ville prata med ögonvittnen och Henry var tydligen ett av dem. Jag skyndade till skolan, hämtade barnen men ingen polis kom. Vi gick hem och efter en stund ringer studierektorn och frågar vart vi är. Det hade blivit ett missförstånd. De hade varit på expeditionen och väntat på oss.
 
Jag fick prata med polisen på telefon. Han frågade vad Henry hade sett. Men jag frågade Henry och han hade inte sett något av det som hände. De hade lekt kull ihop ett gäng killar när det hände. Men Henrys sade en annan pojkes namn som de skulle kolla med. Polisen ville gärna prata med ett ögonvittne!
 
Otäckt när sådant händer och jag hoppas det gick bra med pojken!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Läste vad som hänt på fb =( fruktansvärt!!!!!!!!

Svar: Ja, det är helt fruktansvärt :(
Vi är så ledsna och chockade. Pratar inte för mycket med Henry om det men undrar hur han känner inombords. Det är nog svårt för honom att förstå.
Chetti

2012-11-21 @ 12:10:28
URL: http://www.ingells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0