Helgen pågår

Igår, fredag så var det fullt upp som vanligt. Veckohandling, träning, städning och slutligen fredagsmys med barnen. De åt riskakor och popcorn, jag drack bara min cola zero.
 
Idag, lördag har varit en bra dag! Och den är inte över än :-) 
 
Jag gick upp redan 07.00 för att tvätta. Inte så roligt men skönt att vara uppe när alla sover. Samuel vaknade endast en gång i natt och sov sedan till 07.30 yay men han ville inte somna igårkväll. Han somnade först 23.30 trots att han varit vaken i minst 6 timmar...
 
 
 
Sedan har vi haft en härlig mamma-Henry dag idag. (+ Samuel) Vi åkte till Skärholmen centrum och första stoppet var BR där han fick välja en sak. Han valde lego såklart :-D
Sedan fick vi Samuel att somna så vi fick äta på McDonalds i lugn och ro. Mysigt och gott.
 
Henry ville till ett lekland men det i Skärholmen C har visst slagit igen så vi fick ta oss till Heron Citys lekland. Där släppte både Henry och Samuel loss i en dryg timme innan vi slutligen åkte hem. Samuel träffade på en annan 7 månaders bebis som han lekte med.
Vi var borta i nästan 5 timmar och Henry surade inte en enda gång wihoo.
Han sade att det var bästa dagen i hans liv <3
 
 
 
 
 
 
 
Men någon idiot hade parkerat så att jag inte kom in i bilen... En stor sådan där hemtjänsttaxi ni vet. Den stod 1-2 dryga dm från min dörr... Tur man har en Chrysler så att jag kunde klättra in från bagageutrymmet. Men jag var rätt arg och tog foto på det för att visa F.
 
Kolla sidospeglarna...
 
Nu står maten i ugnen. Hel kyckling i ugn. Den är fylld med citron, timjan, margarin och vitlök. Sedan är den penslad med olivolja, soya, salt och vitpeppar. In i ugnen i 175 grader i en dryg timme. Ös den med spadet då och då, lägg lite margarin på den då och då. Det blir mumsigt gott!!
 
 
Ikväll blir det lördagsmys. Jag har redan ätit varma bullar i ugn med kokt ägg till frukost, BigMac och co´ till lunch och lite shortbread cookies som mellis. Nu ska vi snart äta mat och senare blir det chips, mörk choklad och ischokladglass. Barnen får lördagsgodis också. Känns inte som jag överäter idag i alla fall. Många kalorier dock men de får jag jobba bort i veckan :D
 
 
 
 
 
Imorgon blir det en lugnare dag hemma. Ska fixa lite med fotona som framkallats, träna och Henry ska på kalas.
 
Njut av helgen allihopa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0