Helgen so far

I fredags kollade jag på en film
 
 
 
"Splinter" från 2008 är en thriller som är ganska ok. Men ibland lite rolig haha men samtidigt sjuk. Den är lite B-ig men ändå ok.
 
Igår, lördag så åkte vi först för att köpa två Nintendo DS spel från en ung tjej i Tumba. Hon sålde sina spel för 50kr/styck! Billigt.
 

 
 
Ett tips är Facebook där det finns mängder av grupper man kan bli medlem i som säljer/byter/skänker bort saker och många är lokala. Så jag är med i en Botkyrka/Salem/Huddinge grupp på FB. Det funkar som på Blocket men gratis att lägga ut annonser, nära vart du bor och det blir mer personligt eftersom personen har en profil. Så det var så vi fick tag på spelen :-)
 
Sedan drog vi till stan till "afrikanska salongen" där Henry skulle bli av med sin kalufs. Det är "rensa löss" helgen på Borgskolan då alla föräldrar uppmanas luskamma sina barns hår och sådär. Så vi rakade istället av Henrys hår. Alicias ska jag gå igenom noggrannt ikväll men jag är ganska säker på att hon är lusfri.
 

 

 

 
Jag och Henry skulle kolla på vinterkläder men han började bråka. Så det blev raka vägen hem istället. Idag gjorde vi ett nytt försök men Lindex här i centrum hade inget bra. Imorgon, måndag åker vi till Skärholmen C och kolla in deras utbud.
 

 
Inatt var det fruktansvärt med Samuel. Jag överdriver inte om jag säger att han vaknade 10ggr och skrek. Jag matade, han somnade om och vaknade efter mindre än en timme om och om igen hela natten igenom... Jag vet inte vad som är fel! Varför sover han inte? 2ggr/natt hade jag accepterat men 10??!! Det är som en tortyr.
 
Veckan som kommer ska jag på ABC träff, köpa vinterkläderna åt barnen och rensa igenom hallens alla skrymslen.
 
Ikväll går mina Tradera auktioner ut och jag hoppas det går bättre denna veckan :)

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

ja splinter var ändå helt ok....

men O M F G .... allvar.. h:S frissa... huga... hehe... jaja, det växer ut haha.... Bra ni drog hem direkt när han inte skötte sig...

jobbigt när inte barnen vill sova ordentligt på nätterna.... sick tortyr.... men men.. det blir bättre... hehe... klyscha men det stämmer...

Svar: Henrys frisyr ser bättre ut live. Bilderna ger den inte rättvisa :)
Jo, det blir bättre men just nu är varje natt som en tortyr...
Chetti

2012-09-17 @ 07:51:48
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Ingela

Albin kunde vakna 15 ggr per natt... under mycket lång tid... jag kunde inte tänka normalt till slut, var så desperat! Jag vet hur det är, tyvärr! Tröstkram!

Svar: Inatt var det också hemskt. Det verkar som det är magen som krånglar. Han har börjat äta litelite mat och det verkar som han blir hård i magen. Vi tror han vaknar av att han har ont i magen. Idag ska jag inte ge gröt utan bara lite burkmat.Det blir bättre med tiden men det är sjukt jobbigt just nu...
Tack för kramen
Chetti

2012-09-17 @ 10:51:19
URL: http://www.ingells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0