Helginlägg


Vad har hänt hos oss då?
 
I fredags kollade jag på en film.
 
 
"Marley" är en dokumentär om Bob Marley och hans liv. Den är gripande och sorglig. Jag kommer alltid vara ett Bob Marley fan och har varit det sålänge jag kan minnas. Jag visste ju det mesta redan men det var roligt att se hans idag vuxna barn, fru, mamma och andra som berättade vad de mindes om honom.
Han är en legend och Gud tog hans liv alldeles för tidigt. RIP Robert Nesta Marley
 

 
Helgen har gått i klädets tecken. Jag har beställt kläder åt lilleman och åt Henry. Lilleman behövde inte så mycket men några grejer. Henry däremot har jag beställt ganska mycket åt. Han växer så det knakar och byxorna börjar bli för korta :-)
Jag har även kollat vad de behöver i vinterkläder och det blir en hel del även där. Usch vad kläder är dyrt och då köper jag ändå i princip alltid med kuponger och aldrig till fullt pris. Men så är det och barnbidraget räcker inte långt tyvärr.
 
Sedan har jag tagit foto av en massa avlagda kläder som jag ska försöka sälja på Tradera. Det tar tid men det är kul. Vi har tyvärr inga yngre flickkusiner :(
Och jag vill inte slänga kläderna. Och sedan ska vi inte ha fler barn (stoppa mig någon om jag ens tänker tanken!! haha) så bebiskläderna har jag ingen nytta av heller.
Så ikväll lär jag sitta framför datorn ett tag för att lägga upp allt. :)
 
min idol
 
Sedan började vi vårt nya liv igår. Jag väger 79,5 kg!! Kunde ha varit värre men det är alldeles för mycket. Mitt mål är runt 60kg som jag alltid vägt förut.
 
Såhär ser mitt "matschema ut"
 
Frukost: 2 frökusar med skinka/gurka och ett glas mjölk.
Lunch: Nudlar
Mellis: ett äpple/en kiwi
Middag: enligt tallriksmodellen
Kvällen: en macka/ett glas yoghurt.
 
På lördagar får vi äta popcorn och lördagsgodis. Men vi ska sluta med all annan snacks som typ chips och så.
Jag ska träna varannan dag. 30 minuter på träningscykel eller annat.
 
Jag vill gärna ha tips på andra lätta luncher! Tips någon?
 
Jag ska väga mig en gång/veckan och se om det sker något. Mitt mål är att vi ska bli nyttigare, äta mer frukt och grönsaker och motionera regelbundet. Jag vill självklart gå ner i vikt men omställningen av vårt onyttiga liv är faktiskt viktigast just nu.
 
Ge gärna synpunkter, råd och tips!!
 

 
Alicia ska börja gymnastik på tisdag. Hoppas hon kommer tycka det är kul!
 
Nu i veckan ska vi till Nacka Forum. Jag fick presentkort på 1000kr i julklapp som jag tänker utnyttja. Vill ha nya guldörhängen, ringar och nya stövlar utan klack. Alla mina stövlar har klack och det hade varit skönt att inte ha det i vinter :-)
 
Igår, lördag var jag och barnen i SKHLM centrum så Alicia kunde utnyttja sitt presentkort på Panduro Hobby. Hon köpte lera som man kan bränna i ugnen. Idag tog vi en sväng förbi BR i Huddinge och handlade hennes efterlängtade Blythe Flygplan. Det var slut överallt men de hade kvar flera paket där till hennes stora förtjusning.
 

 
I veckan ska jag också på första ABC träffen där jag ska träffa andra föräldrar och prata om barnuppfostran och andra saker. Ska bli intressant!
 
I veckan ska jag också försöka hälsa på på jobbet. Saknar de allihopa! Saknar inte själva jobbet men arbetskamraterna!
Sedan vill jag också förbi öppna förskolan här i Hallunda. Har inte varit där än och det känns som det är dags.
Sist men inte minst ska jag träffa en "mammavän" från nätet. Vi har aldrig träffats ensamma utan de andra "marsmammorna" men nu ska vi göra det. Ska bli trevligt!! :)
 
 
Så nu har ni fått en uppdatering från vår familj! Hoppas alla mår bra! Kramar
 
Nu måste jag springa ner i tvättstugan!

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

hej hej.. tränings och mattips.. ähh gör det som känns rätt... (men skippa vanligt bröd och mjölk på vardagarna, helt onödigt enligt min mening)'

sen det där med att gud tog bobban alldeles för tidigt.... visst i slutändan, men det hade inte behövt bli så... han fick cancer i en stortå, men trodde inte på att få hjälp av läkarna utan hoppades på att det skulle gå att "puffa" bort med hjälp av Jah, och tyvärr så gick ju inte det så att det spreds i kroppen och han fick metastaser på andra ställen i kroppen som tog denna fantastiska artist alldeles för tidigt...

Svar: Jag måste ha mina mackor och mitt glas mjölk :-) Jag vill leva normalt med att äta och träna normalt. Har du inga tips på lätta och snabba luncher??
Jo, jag vet att han fick cancer i stortån och att han struntade i läkarvård. Helt otroligt att han hade cancer i hjärna och hela kroppen när han gjorde sin sista konsert i USA. Jag visste inte att han spenderade sina sista månader i Europa men hans sista dagar i Miami där han dog.
Se filmen om du inte gjort det redan!
Chetti

2012-09-02 @ 20:41:33
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

haha "måste ha"... no pain no gain.. allt handlar om uppoffringar... du "måste" ingenting, du väljer.

jag får väl se min gamla idol någon dag... :D

Svar: Det är klart att jag "offrar" saker nu t.ex. mina älskade crunchys, småätandet, mina kakor, chipsen m.m. men det är ju inte bra för mig.Men mjölk och grovt bröd är väl nyttigt? I lagom mängd i alla fall.

Visst får vi se Bobban en dag! :-)
Chetti

2012-09-04 @ 14:11:30
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

att mjölk skulle vara nyttigt för vuxna är den största myten sen att jorden skulle vara rund... ;) nä men allvar, det finns inget nyttigt i den för vuxna, du får i dig allt det på andra håll. det är bara onödigt socker man får i sig, trust me.. och grovt bröd... nja, det är siiiiick mycket socker i typ vartenda ett när du börjar kolla upp dem...

Svar: Vad ska man dricka till frukost istället? Vad dricker du?Jo socker i brödet finns det men mycket fullkorn och annat som är bra för magen. Och så mättar grovt bröd mycket bättre än det ljusa luftiga brödet.
Jag brukade köra med knäckebröd när jag bantade förut men det är så tråkigt egentligen :)
Chetti

2012-09-06 @ 11:51:08
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

vatten, kaffe med sötinetter eller som jag, en iskall energidricka light... uuuunderbart.

knäcke blir inte tråkigt med lite smör och skinka, och varva det då o då med banan på....

usch för banta!!!

2012-09-06 @ 14:10:47
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0