Veckan som pågår

Igår, onsdag var vi på BVC för 6-månaderskollen. Han blev godkänd och läkaren sade att han var en mycket fin pojke :)
 
Han frågade om han kunde rulla och det kan han. Han fick hålla en kloss och såg att han först stoppade den i munnen och sedan tog den med andra handen. Han såg att ögonen följde ljud och saker. 
Bröstvårtan var mycket riktigt inte på rätt plats men det gör de ingenting åt och läkaren sade att det troligen ser bättre ut när han är äldre eller inget man tänker på.
 
Han väger nu 8480g och är 68cm lång. Lite över på vikt och lite under med längd men ändå alldeles perfekt :)
 
 
Sömnen hade hon inget bra svar på. Igårnatt vaknade han 2 ggr, underbart men inatt vaknade han 1 gång/timmen och skrek till... Jag tror att han rullar över på rygg och vaknar till, ser att det är mörkt och blir rädd. Vi lägger honom alltid på mage. Ikväll ska jag lägga honom på rygg och se om det går bättre.
Jag har även gjort uppehåll från gröten men matburkar äter han några teskedar av och sedan katrinplommonpuré till efterätt vilket ska vara lösande för magen.
Hon sade att vi kan prova glutenfri gröt men jag tror inte det är matallergi. Han har ju inga besvär på dagen. Ingen i släkten är allergisk heller vad jag vet.
 
Vad gäller att han inte äter mycket sade hon bara att alla barn är olika. Vissa äter mat senare och det är bara för oss att fortsätta erbjuda mat varje dag.
 
 
Efteråt var vi en sväng på Öppna förskolan. Där Samuel fick hoppa i en hoppgunga och så sjöngs det lite sånger.
 
Idag sov jag faktiskt 2 timmar på dagen för jag var så fruktansvärt trött, skönt!! Vid lunch träffade jag två vänner som har barn i samma ålder som Samuel. Vi har träffats på nätet och vi bor alla här i söder om söder om söder. Jättetrevligt! Och god mat. Jag ät libanesisk falafel med ris mmmmmmm
 
 
En rolig sak som hände idag hahaha. Jag handlade och efter jag betalat så började jag gå iväg och prata med två afrikanska kvinnor som stod före mig i kön. Den ena kvinnan hade en albinoson på 4 månader. Han var så gullig och fin, jag var så fascinerad av honom!
När jag hade gått typ 10 meter kommer en kvinna springande efter mig. " Du har glömt dina varor" Jag hade alltså bara gått ifrån med dessa kvinnor och helt glömt mina matvaror!!! Pinsamt men roligt hahah amningshjärna
 
Imorgon ska jag bara handla, skärpa mig extra mycket med maten, träna och så ska jag passa en väns son hela dagen. Fullt upp som vanligt!! :)
 
Trevlig helg allihopa
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Han är inte överviktig - han är underlång! =)

Svar: Ja precis underlång är vad han är :)
Chetti

2012-09-21 @ 10:31:38
URL: http://www.ingells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0