Antagningsstatistik

Jag kollade upp min meritpoäng igår vilken ligger på 18,03. Sedan kollade jag upp antagningsstatistiken för Ersta Högskola vilket är mitt första val.
 
Hösten 2012 
1:a urvalet: 18,80 meritpoäng och 1,0 på högskoleprovet
2:a urvalet:  18,13 och 0,90
 
Våren 2013
1:a urvalet: 17,65 och 0,85
2:a urvalet 17,06 och 0,70
 
Detta är alltså vad de som kom in sist på programmet hade i meritpoäng och på högskoleprovet.
 
Då kan vi konstatera att det är svårare att komma in på hösten än på våren. På hösten kanske jag kommer in om jag får minst 0,90 på högskoleprovet.
På våren bör jag kunna komma in på både betyg och högskoleprov.
 
Så jag får helt enkelt se om jag lyckas komma in nu till hösten annars söker jag till våren och räknar med att då kunna komma in. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0