Ja, då var jag igång

Då är jag officiellt sjuksköterskestudent =D
 
Två dagar in i utbildningen och det bara känns så rätt!
 
Skolan är så fin och ligger uppe på ett berg inne i stan, ovanför Viking Line terminalen. Otrolig utsikt över hela Stockholm.
Skolan är väldigt gammal och det är underbart fina byggnader, trappor, omgivningar m.m. Skolan var den första skolan i Sverige med sjuksköterskeutbildning. Jag är så nöjd med skolvalet.
 
Det har varit två dagar fullmatade med nyttig info och jag inser hur olika förberedda alla var. Jag hade skrivit ut allt, läst igenom och markerat viktiga saker. Lånat/köpt böcker m.m.
Vissa hade inte ens en penna med sig =)
 
Det känns otroligt roligt att vara igång och jag vill bara lära mig mer och mer. Man är ju aldrig riktigt klar som sjuksköterska precis som läkare. När du väl tagit examen börjar den riktiga utmaningen, man får ju erfarenhet med åren, man möter nya situationer/patienter och lär sig nya saker hela tiden. Utvecklas hela tiden liksom.
 
Pendlingen har gått bra än så länge, inget illamående och jag har t o m kunnat läsa under tiden!
 
Två positiva saker.
* Vi har jullov vecka 52-01 och det är därför vi börjar tidigare än andra skolor.
* Vi med barn kan ansöka om VFU verksamhetsförlagd utbildning nära hemmet med hjälp av en blankett. Det är ingen garanti men det hade underlättat att ha praktikplats så nära att jag hinner lämna barnen.
 
Nu ska jag surfa vidare!! =D
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Oh, vad härligt att läsa om din positiva inställning och upplevelse än så länge! =)

Svar: Ja, det känns riktigt bra men det börjar bli allvar nu med en massa plugg...
Chetti

2013-08-21 @ 11:04:27
URL: http://www.ingells.blogg.se
Postat av: Madde

Vad roligt att du är igång! Äntligen får du göra det du verkligen vill. Jag är så glad för din skull. :)

Svar: Tack vännen =)
Chetti

2013-08-21 @ 12:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0