Ny vecka är igång

Melodifestivalen del 3 var riktigt dålig, inte en enda låt tyckte jag var bra. Tråkigt =(
 
Efteråt såg jag en film
 
 
Sinister. En skräckfilm som verkligen var läskig... Jag gillade den, helt klart sevärd.
 
Nu är F iväg för att lämna in bilen till verkstan. "Handbromsen" är ju isönder. Det kommer kosta runt 5000kr... Blää för bilar. Det är skönt att ha men det är verkligen en lyxvara.
Henry är sjuk, feber och hostig. Han ligger och sover nu eftersom han varit uppe halva natten.
 
I veckan ska jag åka och försöka lämna blod. Har ju försökt ett par ggr men mitt järnvärde är för lågt. Typiskt, jag som verkligen vill lämna och har en ovanlig blodgrupp (O-)
 
Jag ska troligen förbi jobbet imorgon och lämna papper om tjänstledigheten. Men jag börjar få kalla fötter =(
Kommer jag klara av studierna? Kommer jag ha ork/tid att plugga? Kommer barnen vara mycket sjuka och isåfall är F då här för att kunna vabba? Är det verkligen sjuksköterska jag vill bli?
Ash jag måste försöka. Tanken på att gå tillbaka till Citymail och fastna där tills pensionen, skrämmer mig mer än att studera. Citymail kommer alltid vara i mitt hjärta men är det verkligen det jag vill göra hela livet?!
Jag kommer säkert jobba extra där för resten av livet :D
 
F har fått ny sjukskrivning till 15/3. Vi får se om han kan börja jobba då eller vad som händer...
 
Ha en fortsatt härlig vecka!

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

ansöka om tjänstledighet? Du har ju inte kommit in på någon utbildning än ju...

Svar: På mitt arbete måste man söka om tjänstledighet senast månader innan man börjar annars kan de neka en/skjuta fram ens studier.
Chetti

2013-02-19 @ 08:05:58
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Hej, jag är trebarnsmamma och för 2.5 år sedan var jag i samma situation som dig, tvekade om jag skulle klara av 3 år på universitetet. Det går, visst kan det vara tidskrävande och stressigt vissa perioder men det är definitivt värt det. De perioder som barnen var sjuka mitt i veckan så valde jag att åka till biblioteket på helgerna och om jag missade något obligatoriskt seminarium så gick det i min utbildning att lämna in en kompletteringsuppgift istället. Jag vill påpeka att jag har aldrig haft en omtenta, fått högsta i de flesta uppgifter så det går att prestera lika bra trots vab och dylikt. Fördelen att vara förälder och plugga är att vi har en förmåga att kunna strukturera upp skolarbetet och planera hur och när vi ska plugga. Lycka till!

Svar: Hej!Vad roligt att höra från någon som är i samma situation. Tack för peppningen! Vad läser du för något?
Jag tänker försöka ha kontakt med andra småbarnsföräldrar och kanske kunna hjälpa varandra vid VAB och så. Och sedan får gubben ta en del vab om det nu är tentor, praktik och sådant.
Chetti

2013-02-20 @ 21:04:10
Postat av: Stamp-E

framförhållning krävs på alla arbetsplatser, det brukar vara 2 eller 3 månader, men mer kan de inte kräva från dig....

lol varför posta anonymt?

Svar: anonymt???
Jo, i vårt fackliga avtal är det 6 månader innan. Har varit i kontakt med facket!
Chetti

2013-02-22 @ 11:16:24
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

ja den "någon" som postat i din blogg.. inte ens en initial, inte ett namn, ingenting.....

bra du har varit i kontakt med facket, då vet du att det blir rätt. Ja då är det bara att söka det nu, och kommer du inte in, så går du inte på tjänstledighet.

Svar: Precis, om jag inte kommer in så jobbar jag. 2 veckor innan måste man säga till bara samma om jag avbryter studierna.
Chetti

2013-02-22 @ 11:37:09
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

avbryter? ehh.. sånt finns inte!!!

2013-02-22 @ 11:45:03
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0