Måndag och tisdag

Henry är sjuk, förkyld och hostig så han har varit hemma igår och idag. Får se om han kan gå imorgon. Jag tycker han är likadan som vanligt...
 
Även Samuel är jätteförkyld sedan igår. Snorar, nyser och gnäller, lille gubben. Inatt vaknade han typ 1 gång/timme... snarrk. Men F tar hand om barnen på morgonen så jag får sova lite längre <3
 
 
Igår blev jag av med Alicias gamla kläder, äntligen! En kompis från nätet hämtade lite och sedan fick Emmas småsystrar resten! Kul att kunna glädja andra och det uppskattades.
Emma opererades förra veckan i knät. Hennes korsband gick av i våras. Så hon var här igår med stort omslag och stapplandes på sina kryckor. Tufft!
 
Igår lade jag in en hel del annonser på Blocket och Tradera. Vill bli av med alla babygrejer nu och samtidigt kanske tjäna lite pengar. Hoppas få det sålt!
 
Ni vet att duschdraperistänger är en dålig uppfinning och ofta hänger den ner från väggen. F har nu uppfunnit en sak haha
 
Ett presentsnöre håller upp stången och en betongspik håller upp det hela i taket :D
Kanske ska ta patent?? haha
 
Idag, tisdag har jag sökt dagisplats åt Samuel... Lite ångest men jobba måste man ju. Ska bli skönt att få full lön igen eller nja nästan full lön (- allt vabbande).
Har sökt inskolning till 29/7, vi får se om det går.
 
Alicia var 1 år, Henry 15 månader och Samuel kommer vara 17 månader när de började/r förskolan. Så jag har varit hemma lite längre för varje barn.
 
 Detta är våra val:
 
1) Gullvivan (här nedanför)
2) Prästkragen (vid barnens skola)
3) Vallmon (över gatan typ)
 
Trolig arbetsstart 12/8 så det är ca 6,5 månad kvar innan jag är tillbaka. Sjukt hur tiden kan gå så snabbt! Får njuta ordentligt nu för detta är sista gången jag är föräldraledig på så lång tid!
 
Samuel äter nu välling vid 04/05 på morgonen så det är skönt att han accepterar det äntligen! Sedan så kryper han på knäna nu! Roligt att se alla små framsteg :)

Resten av veckan blir det städning härhemma och se till att Samuel blir frisk igen.
 
Ha en fortsatt skön vecka!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Ska den lillplutten in på dagis redan... =(

Svar: Nja om 6 månader. Men visst går det snabbt. Han är 17 månader då.
Chetti

2013-01-31 @ 11:34:19
URL: http://www.ingells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0