Måndag, tisdag

Igår, måndag så slappade vi mest men jag hann med lite Biggest looser träning också.
 
Alicias läkare ringde och frågade hur hon mådde. De hade fått provsvaren frånn odlingen och det var någon speciell bakterie hon hade.
Men jag sade som det var att Alicia hade inga besvär innan pencillinen och inte heller nu. Men vi måste komma upp och lämna urinprov i veckan för att säkerställa att allt verkligen är borta. Bra att de är noggranna med tanke på hennes historia med njurbäckeninflammation m.m.
 
 
Samuel har börjat säga mamma! Det värmer mitt lilla hjärta <3
Men imorse vid 06.00 står han upp i sängen och skriker mamma, mamma, mamma högt och tydligt. Inte lika gulligt då kanske ;)
Sedan så har han börjat krypa lite på knäna och det ser så gulligt ut. Men om det ska gå snabbt så hasar han sig fram snabbare än blixten i sin militanta krypställningen :D
 
Idag, tisdag så har jag rengjort ugn och spis, drog fram allting och tog hela fläkten, kryddhyllan m.m. Nu är där rent och fint. Men filtret i fläkten var så äckligt. Bad om ett nytt från husvärden men nej "det är en förbrukningsvara" så det ska vi själva stå för och handla i en speciell affär...
Undrar vad husvärden ska stå för med denna höga hyra??!!
 
 
Nu är F hos sjukgymnasten och ev. drar vi till Ikea efteråt för att handla duschstången och datorstol till Henry. Det är sådär med foten, han har ont och haltar... Det känns som detta bir en lång historia. och sparpengarna bara sjunker och sjunker :(
 
Han har börjat ta taxikörkort för ev. kan han inte jobba kvar som lastbilschaufför med sin fot. Vi får se hur det blir. F har så många järn i elden som vanligt :D
En sak är säker det är att F alltid kämpar på och försöker hitta något för att tjäna pengar!
 
 
Imorgon, onsdag så ska jag frosta av frysen och rengöra kylen. Det gör jag typ en gång om året så det är dags :)
Annars så börjar det bli lite väl tråkigt med samma rutiner varje dag. Skönt att gå hemma som det snöar hos oss idag men hade varit kul att komma hemifrån ensam ett par timmar varje dag.
 
Men vips så är jag tillbaka på jobb, usch inte så lång tid kvar... Jag ska nog skicka in ansökan om dagis nu i slutet av januari. ÅNGEST
 
Ni får ha en fortsatt skön vecka!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Vi har köpt filter till fläkten på Biltema!

Svar: Vi köpte på Dala Hemma vid OkQ8 i Fittja. 79kr :)
Chetti

2013-01-17 @ 20:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0