Vår finaste Henry

Jag har pratat med F och haft en bra dialog med fröknarna under denna veckan. Nu är det sommarlov i dryga 9 veckor för honom.
 
Vi har bestämt oss för att avvakta till hösten och se om läget förändras. Allting har funkat ganska bra i 1:an men de senaste 2 månaderna har det inte funkat så bra. Vissa dagar får han utbrott som fröknarna har svårt att hantera. De ringer mig så jag får gå dit. Jag har ständigt ont i magen för att de ska ringa. Jag undrar hur det ska gå att plugga i höst om detta fortsätter.
Medans det vissa dagar fungerar alldeles perfekt!
 
Jag har märkt att om han lägger sig för sent eller äter dåligt så påverkar det hans humör något enormt. Sedan gillar han att vi har samma rutiner hela tiden och han gillar inte stressiga situationer.
Dessutom kan vi hantera honom. Vi känner honom och han får inte lika svåra utbrott hemma. 
 
Sedan så är skolan otroligt stökig, barnen slåss, mobbas och det är hårt klimat. Henry påverkas otroligt mycket av sådant. Han blir som den han umgås med. Umgås han med lugna personer blir han lugn, umgås han med den vildare sorten blir han likadan.
 
Det känns bra att ha F i samma båt och förstående personal som alla vill Henrys bästa!!
 
Samtidigt är han ju världens goaste, mest omtänksamma, kärleksfulla, gladaste och kreativa människa!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: paula

ja när barnen är så stöckiga så e det viktigt med rutiner. kevin ville också ha rutiner när han var liten han klarade inte stressiga situationer heller men det gör han inte nu heller hahahah

Svar: Ja, du har rätt! Rutinerna försöker vi hålla hårt på
Chetti

2013-06-13 @ 18:37:10
Postat av: Stamp-E

ni borde försöka hitta en mindre skola för honom, kanske någon halleluja... :)

Svar: Ja, det är nog ett bra alternativ. En mindre mer familjlär skola??
Chetti

2013-06-14 @ 07:55:01
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

ja du borde kolla upp det...

2013-06-15 @ 22:30:14
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0