Veckan rullar på

 
Ultraljudet av Alicias njurar gick bra och hon kunde inte se något fel. Men hon ska gå igenom det mer noggrant och sedan ska vi få komma och träffa en läkare nu i maj.
 
Annars så gör vi inte så mycket i veckan. Jag städar och pysslar, tränar och sådär. Jag syndade igår med lite godis och kaka men är på banan idag igen. Ska köra lite snällare och inte äta för lite!
 
 
Jag kollade på resa till Nigeria, 19000kr för hela familjen med Turkish Airlines. Billigt ju! Jag kollade nu i juni bara för skoj skull. Sedan tillkommer vaccinationer, pass, visum och fickpengar. Åh, vill så gärna! Längtar till den dag vi kan åka igen!
 
Knappt 3 månader till jag sökt förskoleplats för Samuel (29/7) men inget besked än. Hoppas få svar snart och på 1.a valet! Vi får se!
 
Lite tråkigt inlägg men roligare än så har vi inte det just nu =D
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

nigeria? trodde UD avrådde att åka dit på grund av oroligheterna?

dagisplatsen borde trilla in... jag fixade vår fort hehe... måste ju ha kontakter ;)

Svar: Jag har inte kollat UD´s hemsida på ett tag men de avråder säkerligen från att åka dit fortfarande. Det är ju ett otryggt land så är det.Men jag känner folk som åker dit då och då med sina barn. De säger att det inte är någon fara. Om vi åker kommer vi bara umgås med familjen, inte vandra på stan på kvällen m.m. Hålla låg profil helt enkelt.Det mesta som händer händer i norra Nigeria där den imslamistiska terroristgruppen Boko Haram härjar.Vi har inte varit där på snart 11år, vi längtar ihjäl oss efter släkten. De längtar efter oss! Det är så svårt...Vi står i kö till dagis men ingen plats än men de sade att det är gott om tid kvar.
Chetti

2013-05-03 @ 07:46:59
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

mmmm det är nog viktigt... svårt att hålla låg profil för dig nog din blekfis :D

klart, förstår ni längtar efter släkten... skulle vilja hänga med hehe...

mmmm.. det får ordna sig med dagis, så är det bara...

Svar: haha, ja svårt för mig att gömma mig där =D
Ni får gärna hänga med! I framtiden ska vi bo där halva året och halva här men det är när vi är pensionärer typ =D
Chetti

2013-05-04 @ 20:28:26
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

när det är lugnt där (like never) så kan jag tänka mig att ta med familjen...

bo där halva året? ok....

finns ju liiiiite bättre och lugnare länder att välja på då ju....

Svar: Nej lugnt har där nog aldrig varit och kommer nog aldrig bli =(
Om vi bor där som pensionärer kommer vi på en inhägnad compound med gatekeeper så inga obehöriga kommer in. Det är alltså som ett finare område med dyrare hus som är inhägnat och med egna vakter. Och så lär vi väl ha houseboys/Girls som hjälper oss med maten, städ och tvätt hehe.
Lite lyxliv på äldre dar och våra pensioner räcker långt på det.
Chetti

2013-05-06 @ 13:17:18
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

jupp.... men hur roligt är det att åka så långt för att bo i ett Gated Community?

men visst, absolut, åk ni dit som vita övermakten o utnyttja de stackars fattiga arbetarna... haha.. skojar bara.. vet vad du menar.. men det finns så många andra bra platser att välja.. där ni inte behöver leva som inspärrade kungar... där varje besök ska registreras, kontrolleras, undesökas...

2013-05-08 @ 11:26:14
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0