Bloggningsdags

Ja, vad händer hos oss då??
 
Vi var på Halloweenfest förra lördagen och det var riktigt trevligt =)
 
Jag har pluggat hårt söndag-fredag inför anatomi och fysiologitentan vi hade idag. Och det gick bra, svarade på allt och minst G borde jag få.
 
 
 
Jag har fått svar på min reviderade bokreflektion och den blev godkänd! Så gött! Nu har jag klarat första och andra kursen vilket är kraven för att få fortsätta till termin 2. Man ska även ha genomgått tredje och fjärde kursen men poängen behöver inte vara klara inför termin 2. Just nu går vi tredje kursen.
 
Nästa vecka blir det föreläsningar och basgruppsarbeten inom psykologi. Ska bli intressant!
 
Samuel är dålig, förkylning och magsjuka. Vi sov i princip ingenting inatt snarrk. Hoppas han sover inatt för det är terror att inte få sova...
 
På måndag ska F vabba för att gå på återbesök hos läkaren som opererade Samuel. Jag tror det ser bra ut men vi får se vad läkaren säger.
 
Tänk att om bara någon vecka ska julpyntet fram! Och vi har börjat planera inför Henrys 8-års kalas. Tiden går snabbt så det gäller att planera tiden för att hinna med alltihopa: julbakandet, julmysandet, pyntandet, julklappsletande, presentletande, kalasförberedelser m.m.
Att vi inte har pengar ska vi inte tänka på =(
I december får jag ut 10000kr mindre än om jag hade jobbat och det svider såklart och så är det december också ju...
Men men jag får tänka långsiktigt och att för att få en akademisk examen och ett "bättre" jobb med förhoppningsvis bättre betalt så är det värt att leva relativt fattigt i 3 år. Inget ont mot Citymail egentligen men ja ni vet vad jag menar
 
Nu ska jag leta filmer för kvällen *har abstinens*
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Skönt att tentan gick bra. Psykologi är så intressant! Krya på Samuel!

Svar: Tack! mmm man börjar verkligen fundera när man läser psykologi, både på sig själv oh sina barn =)
Chetti

2013-11-09 @ 23:01:09
URL: http://detenaochdetandra.blogg.se
Postat av: Stamp-E

jaja skolan är bara att klara av och gå vidare i livet....

men stressa nu inte ni med med julen oxå... ööörrkkk.... borde fan förbjudas att börja så tidigt som redan, massa reklam o sånt shit så långt innan..

kram

Svar: Haha, tiden går snabbare än man tror och det är i princip bara helgerna som är lediga för bakandet, pysslandet, kalas, julklappar m.m.
Chetti

2013-11-10 @ 13:01:30
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0