Halloween närmar sig

Ja, vad har hänt hos oss i veckan?
 
Filmer jag sett:
 
 
The hangover part 3. Och ja, den var ju inte lika rolig som de första men ändock det finns ingen som Zach Galifinakis. Han är min idol haha =D
 
 
Frozen ground med Nicholas Cage. En helt ok thriller. Baserad på USA´s värsta seriemördare genom tiderna.
 
Samuel har varit hemma hela veckan. Det ser bra ut efter operationen och där är det inga problem. Men han har varit/är så dunderförkyld och hostig. F gick tillbaka till jobbet i torsdags efter att ha varit hemma med Samuel i 10 dagar höll han på att kollapsa haha. Och så behöver vi pengarna...
 
Så jag "vabbade" torsdag/fredag men när F kom hem vid lunchtid gick jag till bibblan och pluggade. Denna veckan hade vi föreläsning om matspjälkningssystemet samt att vi fick själva läsa på om mikrobiologi i våra basgrupper. Och så självstudier på det. Allt är fortfarande väldigt intressant och jag hoppas att allt kommer sitta i huvudet om två veckor då nästa anatomitenta ska skrivas.
 
I tisdags var det dags för en koll av Samuels panna och visst såg läkaren att han har en distinkt form på pannan. Det är i mittensömmen av pannbenet och tydligen kan en panna se ut så. Huvudet är inte färdigväxt och det kan rätta till sig med åren annars kommer han helt enkelt se ut så. Huvudformen är som allt annat genetiskt men läkaren kunde konstatera att vi inte hade sådan form på huvudet, jag och F. Inget farligt i alla fall utan endast kosmetiskt. Han skickar ändå remiss till Astrid Lindgrens barnsjukhus för en extrakoll och uppföljning genom åren för att se hur huvudformen förändras, huvudet växer. Det var väldigt skönt att höra, för jag har varit väldigt orolig av och till.
Min lille gubbe, nu hoppas jag det räcker med alla defekter för din del...
 
Idag var vi ute en sväng, köpte billiga lakan på Ikea och en vinterjacka till Alicia.
 
499kr på KappAhl
 
Nu har jag precis bokat Malmöresa inför julen. Gäller att vara ute i tid och ändå var det dyrare än jag tänkt och det var svårt att få plats med bord på de tider jag tänkt mig. Så 1300kr fattigare så kommer vi ner juldagen, är framme vid 14.45 och åker hem Nyårsaftonmorgon.
F vet vi inte om han kommer vara i Nigeria då, följa med oss eller vara hemma och jobba. Vi får se.
Jag är ledig 2,5 vecka i jul och det ska bli riktigt skönt med lite skolpaus.
 
Imorgon blir det en hemmadag med storstädning, slappning och så. Förhoppningsvis kan Samuel gå på förskolan på måndag, måsteplugga.se
 
Julen närmar sig och i år blir det snålt med julklappar. Mindre än vanligt helt enkelt och ev. endast till våra egna barn. Får jättelite pangar i december, funderar på att jobba extra några dagar i november ifall det går att kombinera med studierna.
 
Halloween nästa vecka och kanske blir det fest hos en kompis, annars hemmamys med vänner. Barnen ska ut och "trick och treata "nästa vecka. De ska inte ha höstlov, måsteplugga.se
 
Ni får ha det så jättebra till nästa gång!!
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Måste plugga.se? ;)

Skönt att Samuels huvudform är normal, det är inget vi "andra" tänkt på iaf men så du slipper oroa dig! Kram siss

Svar: Haha =)
Ja, superskönt med huvudet. När det gäller Samuel har det varit så många turer nu så det räcker och blir över...
Chetti

2013-10-30 @ 09:09:26
URL: http://www.ingells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0