Veckans inlägg

Dags för veckans inlägg =D
 
Förra helgen såg jag en grym film
 
 
I spit on your grave 2. Verkligen grym och bra! Stamp-E, din typ av film hehe
 
I söndags hade F, pappa-Henry dag. De var ute, åt och var på bio och såg Monsters University. (de härmisarna haha)
 
I veckan har vi varit drabbade av magsjuka. Först Samuel, sedan Alicia och jag. Men nu är det bra igen! Men det var svårt att plugga inför tentan.
 
 
 
Vi hade föräldramöte på Samuels förskola och det är verkligen en bra förskola. Fröknarna är toppen så om vi får erbjudandet att byta över så får vi verkligen ta oss en funderare. Det är ju avståndet som egentligen inte är något avstånd (10 minuter att gå) men vi har ju en förskola nedanför där vi bor (1-2 minuter att gå)...
 
Jag fick IG på min bokreflektion tyvärr men innehållet i den var toppen enligt läraren. Det var tre formaliafel (skrivregelsfel) så de rättade jag snabbt och skickade in den på nytt. Hoppas den nu blir godkänd. Vi får revidera den tills den blir godkänd.
En mycket rolig sak är att de två tentorna jag gjorde för 3 veckor sedan är rättade och klara. Del 1 fick jag VG på, 22 av 25 poäng. wihoo och på andra delen kunde man bara få U och G och jag fick G 13 av 15 poäng. Så det känns riktigt roligt! Jag kan ju, en liten självförtroende boost =D
 
 
 
Idag var det dags för första Anatomi tentan och det kändes bra! Jag tror på G för vissa frågor vet jag att jag klarade medans vissa är jag mer osäker på. Vi får se, svaret får vi inom 3 veckor. Så nu är det dags för föreläsningar inför andra anatomi tentan om 4 veckor. Och nästa vecka ska vi öva puls och blodtryckstagning på varandra, kul!
 
Måste berätta en rolig sak Henry sade till mig igår i affären. "Mamma är korv gjort av hundkött?"
Nej, sade jag. "Men varför står det Hot Dog på förpackningarna då"
Hahaha, som jag skrattade och det gjorde även folk i närheten. För Henry och hans röst hörs hihi
 
 
 
Idag har jag framkallat lite foton. Måste göra klart Samuels "första året" bok. Framkallar nästan aldrig nuförtiden.
Ikväll blir det filmtajm, får se vad det blir.
 
Imorgon ska jag träffa en gammal arbetskompis som flyttade tillbaka till Finland för ett par år sedan. Kul, det blir picknick inne i stan, i Humlegården.
 
Ni får ha en bra vecka! Full fart framåt!!

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

japp, har haft den liggande några veckor på datorn men har inte kommit till skott, andra har kommit emellan hehe...

O börjar förskola/dagis imorgon.... fan vi tycker det är mycket jobbigare än förmodligen han kommer tycka...

bokreflektionen är inget att bry sig om, bara gör om de små felen och så blir den godkänd.

bra med tentorna...

där är ju H på bilden haha...




Svar: Hoppas det går bra med inskolningen! Det är tufft men går över rätt snabbt när man börjar jobba och så
Ja, reflektionen är inte en jättestor grej men är osäker på om jag gjort rätt med referenserna, vill bara ha den godkänd så jag kan släppa den och gå vidare.

Tack =D
Chetti

2013-10-13 @ 10:34:51
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: anna u

Grattis till tentan
Men Henry är bara för go, hot dog . Barn tänker till riktigt

Svar: Tack!Ja, Henry är verkligen en tänkare =D
Chetti

2013-10-13 @ 15:16:48
Postat av: Ingela

Wii att det går bra på tentorna!! =) Härligt! Bra jobbat!

Ja, barn är härliga - ibland även när de inte sover ;)

Svar: Tack, ja det känns bra!! =D
Chetti

2013-10-14 @ 08:59:16
URL: http://www.ingells.blogg.se
Postat av: Stamp-E

jupp o jupp hehe

2013-10-19 @ 19:21:37
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0