Helgen rullar på

Jag har hunnit med två filmer
 
 
Wadjda. Detta är en saudiarabisk film om en liten flicka som trotsar systemet genom att vilja cykla trots tjejer inte får cykla m.m. (man kan inte få barn om man cyklar säger mamman i filmen...)
Den var intressant och man får en inblick hur det kan vara att leva i ett så patriarkalt samhälle.
 
http://www.youtube.com/watch?v=jqgyztUTZlU
 
youtube.se ville inte samarbeta så ni får bara en länk.
Northwest. En dansk film som handlar om kriminalitet, ungdomar, droger m.m. Den var helt ok. Älskar att höra danska språket! (trots X antal svordomar)
 
Och jag laddar inte ner filmer längre. Nu ser jag de direkt på www.swefilmer.com Kolla in och ni kommer troligen inte ladda ner lika mycket längre...
 
Idag har vi varit och shoppat lite vinterkläder
 
Vinterjacka till Samuel, 299kr
 
Vinterjacka till Henry, 349kr
 
Jag hade en kupong på 20% så det var bra. =D
 
Overall till Samuel från Lindex, 599kr.
 Sedan var vi inne på Claes Ohlson och köpte en brödrost
 
 
149kr men med Studenkortet får man 10% på allt på Claes Ohlson 
 
Glada över rabatterna men när vi kom fram till bilen såg vi att vi hade böter på 550kr... Vi hade glömt parkeringsskiva så det var de rabatterna det... =(
 
Nu ska jag surfa in på jollyroom.se och köpa en sittvagn till Samuel. Det blir en Brio Sitty som vi haft med de stora barnen.
 
 1157kr just nu (28% rabatt) + 10% rabatt när jag angav koden JOLLYV3LOPPI
 
Imorgon ska jag kolla på nästa kurs i skolan som börjar 23/9 och är på 15hp. Ska försöka få tag på kursböckerna, kolla in uppgifterna m.m. Sedan ska jag plugga lite inför tentan också. Det får bli när Samuel sover middag och på kvällen. Det måste städas också, hinner ju knappt med det nuförtiden.
Som min medstudent sade till mig: You need a dose of "I don´t give a fuck" =D
 
Ha en fortsatt fin helg!

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

drygt med direktstream om man vill flytta med sig rullen...

japp japp, you need a dose of dont give a shit haha

Svar: Ash jag tycker www.swefilmer.com funkar bra och oftast sparar man ju inte filmerna.
Chetti

2013-09-15 @ 10:42:02
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Ingela

Härliga fynd! Men fy fasen för parkeringsböterna!! Var noggrann så inte pengar ryker på sånt skit!! kram

Svar: Ja, det är skit med böter...
Chetti

2013-09-16 @ 10:20:42
URL: http://www.ingells.blogg.se
Postat av: Stamp-E

jag skrev ta med sig rullen.... inte spara den...

Svar: Ok, men jag har aldrig haft något problem med streamingen och vi har bara upp till 24MB bredband. Jag laddar inte ner längre, ser filmerna direkt på tv:n genom att jag kopplar HDMI sladden från bärbara datorn till tv:n. Supersmidigt och det bästa med svensk text =D
Chetti

2013-09-21 @ 19:37:19
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0