Värmen bara fortsätter

 
och jag som älskar värmen skulle vilja ha lite vind i alla fall så vi får lite syre i oss... Tror det var 35 grader här i Norsborg idag vilket inte är klokt egentligen...
 
I lördags åkte vi till Heron City för att fira pappa F´s 41-års dag. Vi åt god mat och spenderade lite tid i spelhallen innan vi åkte hem. På kvällen kollade vi på någon film som inte var något direkt trots många "bra kommentarer"
 
Squatters
 
I helgen har vi också planerat för Alicias 11-årskalas den 23/8. Vi ska bl.a. göra cake pops och Hello Kitty parfait vilket vi aldrig gjort förut. Det blir säkert bra =D
Vi har även försökt styra upp våra två sista lediga veckor med saker vi ska göra. Ska försöka göra något roligt var, varannan dag.
F ska tillbaka till Schweiz troligen nu på torsdag. Luckys kropp, usch usch usch =( kommer flygas från Nigeria på torsdag och förhoppningsvis så blir det begravning ganska omgående, inom en vecka men vi får se... Så det känns inte som vi kan göra så roliga saker nu innan han åker.
 
Idag, måndag åkte jag och barnen till Skärholmen Centrum och shoppade lite saker inför Alicias kalas. Sedan strosade vi runt i olika affärer. Väl hemma har vi tagit det lugnt, fixat och trixat.
 
Jag har skrivit ut kursplan, studieguide m.m. inför skolans första kurs. Det är en 22 poängare och den ser tuff ut med massor att göra... Ska läsa igenom det ikväll och leta böcker, det var en lång lista med böcker. Vi ska bl.a. läsa katastrofmedecin, sjukdomslära och obestrik, äntligen =D
 
I helgen har jag budat på "nya" skolväskor åt mig och barnen.
 
150kr för min (ny)
 
Alicias skolväska, med tryck av japanska tecknade figurer, cool. 80kr
 
 
 
 

Henrys, en Barcelonaväska för 99kr (ny)
 
Vi börjar bli redo för skolan. Jag behöver dock nya pennor, block, suddi, överstrykningspennor samt block. Barnen ska få nya skor, gympaskor och Samuel nya stövlar och regnkläder.
 
Imorgon ska vi ha en mammaträff med mina "marsmammor", hemma hos en av dem. Vi började planera för någon vecka sedan och jag hade hoppats på att fler ville/kunde komma men nu verkar vi "bara" bli 4 mammor med barn. Ska bli kul! De bor vid en strand så det blir bad också =D
 
På onsdagen ska vi åka och köpa skor inför skolan.
 
På torsdag så åker ju F troligen till Schweiz så då blir vi säkert bara hemma, ut på lekplatser och så.
 
På fredag kommer troligen A och barnen till oss och stannar över helgen. På dagen måste jag storstäda, det är så äckligt smutsigt härhemma...
 
På lördagen ska vi hitta på något kul, stranden kanske eller kanske Skansen?!
 
På söndagen har vi bokat kryssning och det ska bli kul att åka ihop. Känns lite tudelat att ha kul samtidigt som F är i ett annat land för att begrava sin lillebror... Men barnen måste ha något roligt i det hela, vår ledighet är över på ett kick och då blir det fullt upp igen och ingen tid för roligheter...
 
Önskar er en fin och rolig vecka
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

du, oftast är det så, att är där billiga såna grejer på tradera, så vet jag var de finns ännu billigare.. så hör alltid av dig först o hör med mig....

Svar: Ok, bra att veta =)
til next time..
Chetti

2014-08-05 @ 08:59:06
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0