Alla hjärtans dag <3

Alla Hjärtans dag idag <3
 
Jag köpte lite choklad åt F och barnen på Chokladfabriken. Väldigt dyrt var det men det är handgjord exklusiv lala =)
 
Vad har hänt här då? Jo, fick godkänt på min hemtenta i Vårdetik och det kändes väldigt skönt! Nu är allt ifrån termin 1 avklarat =)
 
 
 
Idag skev jag klart min hemtenta i Vårdvetenskaplig teoribildning och skickade in. Igår hade vi kamraträttning i skolan (av den hemtenta jag skickade in idag) vilket innebar att vi fick kolla igenom varandras hemtentor och ge feedback. En tjej i min klass som sitter bakom mig säger: Den jag fick är skitbra. Jag sneglade bak och såg att det var min haha =D Jag sade till henne att det var min och hon sade att den var jättebra. Det kändes gött!
 
Så nu är första kursen i termin 2 över och på måndag börjar en vecka med Gerontologi, läran om den friska ålderdomen. Massor av kurslitteratur behövs, jag har köpt från Tradera och Blocket plus några nya, hittade tyvärr bara två på bibblan. Från nästa vecka ska vi börja åka till Södersjukhuset för att träna praktiska grejer och nästa vecka ska vi få lära oss om ergonomi, hur man lyfter rätt och sådant.
 
 
 
Jag har nu sökt ny tjänstledighet från mitten av augusti 2014-juni 2015 och sökt sommarledighet veckorna 30-33. Jag kommer jobba på Citymail juni och det mesta av juli.
 
Jag har tränat två ggr i veckan och det var jobbigt och jag fick grym träningsvärk =) Nu är det slut, nu ska fan kilona bort.
 
 
Imorgon ska jag och F äntligen ut själva, kinamat och Hobbit 2 på bio står på schemat. Ska bli riktigt mysigt!
 
Jag som alltid följer Melodifestivalen bojkottar den i år. Jag kommer troligen se finalen men inte delfinalerna, det mesta är ju ändå bara skit. Ser hellre en bra film.
OS bojkottar jag också p g a att det är i Ryssland, ett land med sjuka lagar som bara gör mig förbannad. Fattar inte varför OS hålls där?! Det är som att säga, att det är okej och nej det är det inte...
 
Jag lämnar er med de funderingarna och önskar en härlig helg

Kommentarer
Postat av: Madde

Kul att studierna går bra för dig. Bra kämpat så här långt!

Kram

Svar: Tackar =D
kramar
Chetti

2014-02-14 @ 21:25:59
Postat av: Stamp-E

gött med plugget....

gött med mys bara ni två....

håller med ang. melodifestivalen...

men ang os... ja för vi läser ju alltid annars om hur mycket sport du följer.. :P

Svar: Tackar =D
Ja, jag är en riktig sportnörd NOT =D
Chetti

2014-02-15 @ 07:49:05
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: annaadidas

härligt bra jobbat med skolan
håller tummarna nu för hälsa och allt du klarar det alltid
ha en mysig kväll
kram

Svar: Tack vännen!
kramar
Chetti

2014-02-15 @ 21:37:10
Postat av: Jan

Kul att det går bra i skolan, stolt över dig!

Se OS för idrottarnas skull istället, tusentals män och kvinnor som förenas, förälskas och umgås för en bättre värld!

Filmtips: Se Bulworth med Halle Berry och Warren Beatty, Beatty har i filmen en utmärkt lösning på världens problem med rasism...

Svar: Tack! =D
Tack för filmtipset! Det kanske blir min fredagsfilm =)

Ja, det är ju inte idrottarnas fel att de tvingas tävla i länder som inte tar mänskliga rättigheter på allvar. Tycker lite synd om dem som inte har mycket att säga till om.
Chetti

2014-02-16 @ 16:40:35
URL: http://ordskalv.blogg.se
Postat av: Ingela

Klart att du får godkänt på tentorna!! Du är ju en Poulsen ;)

Svar: Ja, men jag är lika osäker som en också, en stirrig och orolig själ haha =D
Chetti

2014-02-17 @ 11:55:57
URL: http://www.ingells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0