TGIF

Glad att det är fredag. Känner för att krypa ner under täcket och inte gå upp förrän måndag!
 
Det har varit mycket i skolan denna veckan, mycket nytt att ta in. Många föreläsningar som förberedelse inför vår praktik. Vi har även varit på Södersjukhuset två halvdagar för att lära oss sug, syrgas och basal omvårdnad. Vi fick tvätta av varandra, mata varandra och borsta tänderna på varandra. Mycket nyttigt och inte så farligt faktiskt men mycket man ska tänka på. Vad man säger, hur man bemöter patienten och allt sådant.
 

Idag fick vi lära oss lägga kateter på män och kvinnor, och att ge subcutana (under huden) och intramusculära (i muskeln) injektioner. Väldigt roligt men det är mycket man ska komma ihåg vad gäller förberedelser och tekniker och så men övning, övning, övning =D
 
Det var ett väldigt roligt kalas förra lördagen. A´s D fyllde ju 7 år så det var kalas för henne. Mycket god smörgåstårta och cup cakes och trevligt sällskap. Det blev många timmar där innan vi trötta åkte hem.
 
 
Jag fick godkänt på senaste hemtentan i vårdvetenskap och jag var lite besviken haha. Jag lade ner så mycket tid och energi på den och jag tyckte den var riktigt bra =D Men en massa kommentarer på referenser m.m. Efter ett dygns besvikelse så insåg jag ju att jag faktiskt fick godkänt ju, slipper göra om den och kan nu fokusera på nästa sak. =D
 
Det har varit sportlov i veckan men jag hade tyvärr fullt upp i skolan så Henry fick gå på fritids och Samuel på förskola. Alicia var med kompisar hela veckan. I tisdags hade jag dock alla barnen hemma och vi njöt av en hel dags ledighet genom att bara slappa här hemma haha. Det är faktiskt så att Samuel varit jättesnorig och hostig i en vecka nu så jag ville inte att det skulle bli värre.
 
 
 
På måndag börjar jag min 6 veckors långa praktik och det ser jag framemot. Att få träffa "patienter" på riktigt och få lära mig saker på plats. Vi har en stor hemtenta, en inlämningsuppgift, ytterliggare en hemtenta och en del andra saker som ska fyllas i, följas upp och bedömas så det är inte "bara praktik" utan också mycket pluggande. Jag undrar hur tiden ska räcka till och till råga på allt så ska allt lämnas in inom ramen av en vecka... Så lite ångest över tiden men får väl sitta på nätterna och ta igen sömnen i nästa kurs hihi =D
 
I helgen måste jag varva ner, har varit upp i varv nu ett par dagar så jag kan inte ens sova om nätterna... Jobbigt, önskar jag kunde ta det lite lugnare men jag är ju som jag är. Om jag skulle diagnostisera mig så skulle det vara konstant manisk haha =D
 
Ni får ha en lugn helg allihopa

Kommentarer
Postat av: Anna

Var superkul förra helgen.
Gott att äta och med trevliga vänner. Detta behövde jag verkligen och hoppas på fler gånger
Tack än en gång vännen

Svar: Ja, jag går gärna ut en kväll utan barn =)
Chetti

2014-03-02 @ 17:18:18
URL: http://www.annaadidas.bloggplatsen.se
Postat av: Madde

Vad duktig du är Kerstin. Pluggandet går ofta i lugnare och stressigare perioder. Jag hoppas du får vila snart. Jag har också varit så där upp i varv så jag knappt har sovit många gånger de senaste åren. Nu sover jag dock bättre. Kämpa på!

Svar: Tack! Jag försöker vila en stund varje kväll =)Jag kämpar vidare!
Chetti

2014-03-05 @ 10:20:46
Postat av: Ingela

Bra diagnos på dig själv, hahaha! Poulsendrag ;)

Svar: Ja, det är från mamma detta eviga hålligångande =D
Chetti

2014-03-07 @ 14:55:34
URL: http://www.ingells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0