Termin 1 är officiellt över

Idag tog termin 1 officiellt slut och idag skickade jag in hemtentan i vårdetik och livsåskådningsvetenskap. Hoppas på godkänt annars är det bara att revidera.
 
Seminariet i livsåskådningar som vi hade i veckan var intressant och lärorikt!
 
Tänk att jag är T2:a från måndag, känns helt otroligt! Och jag är så glad att allt gått bra hitintills. Allting är fortfarande intressant och jag ser framemot allt vi ska lära oss denna terminen. Vi ska ut i praktik nu i vår, 6 veckor på äldreboende. Vi ska få lära oss ge sprutor under huden och i muskeln, sätta katetrar och annat mysigt =D
 

Jag jobbade extra på Citymail söndag-tisdag och jag var helt slut. Övertid både måndag och tisdag plus kyla och snö... Den träningsvärk jag har är sjuk, kan knappt gå och upp och nerför trappor är tortyr... Värt pengarna?! Hoppas det.
 
Förra lördagen kom vintern till 08-land och vi passade på att gå ut och leka i snön. Nu en vecka senare är vi redan trötta på det...
 

Nu i helgen ryker julsakerna. Vi har inte hunnit i veckan. Sedan måste vi storstäda och fixa med lite ärenden som vi inte hunnit med.
 
Förra helgen såg vi
Turbo och den var sådär.
 
 
 
Disconnect var mycket bra. Den handlar om hur internet kan förstöra människors liv.
 
Första kursen på termin 2 heter vårdvetenskaplig teoribildning, profession och omvårdnad och är en teoretisk kurs. Vi har fått nya basgrupper och jag är så glad för min fina vän och studiekamrat kom i samma grupp som mig =D
 
Nu blir det fredagsmys med film. Önskar er alla en fin helg!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Så fint foto på dig och lilleman <3

Svar: Tack!
Chetti

2014-01-21 @ 10:44:51
URL: http://www.ingells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0