Trött men glad ändå

Såg en bra film i helgen
 
El Cuerpo, en spansk thriller. Den är spännande med lite twister, får en 4:a.
 
Veckans vägning i lördagsmorse, efter tre veckors pulvrande visade 76,2kg. Jag har gått ner 7,2kg på tre veckor. 1,7 kg senaste veckan. Superbra resultat!
Jag pulvrade lördag-måndag men nu har jag jobbat på Citymail i två dagar och inser att köra 100% på pulver i kombination med brevbäraryrket är inte att rekommendera... Så nu ska jag äta kombo istället. Pulver morgon, lunch, mellis och kväll och så riktig mat till middag. Idag åt jag Egusi, nigeriansk gryta med mannagryn. Det var mumsigt med mat efter drygt tre veckor. Jag kör så för tillfället, vissa dagar kanske jag kör bara pulver, får se.
 
Jag tränar ju också varannan dag så kroppen behöver mat och kalorier. Jag tror jag kommer gå ner på detta sätt med så jag kör såhär.
Men inget onyttigt ska jag äta förrän jag nått mitt mål. Och kakor ska jag hålla mig borta ifrån resten av livet, i alla fall i största mån det går. Chips, godis och choklad kickar inte igång mig som kakor gör.
Nu kör jag, kilona ska bort och stanna borta! Nya rutiner, nytt liv med bättre vanor!!
 
Back to work again och dessa två dagar har gått superbra. Takterna sitter fortfarande i och det varit underbart väder att dela post i =D
 
Samuel somnade när han lyssnade på musik, vi hittade honom såhär =D
 
I söndags så var vi på gudstjänst. Alicia sjunger i kyrkokören så de skulle ha en liten konsert. Och de var så duktiga, Alicia fick prata fler gånger i mikrofon. Jag ska börja gå oftare till kyrkan, älskar atmosfären och den styrka och kärlek man har med sig när man går hem!
 
 
Efter 21 år i Sverige har F äntligen sökt svenskt medborgarskap =D
Jag tyckte det var dags innan hans nigerianska pass går ut och vi ska gå igenom hela den proceduren igen. Så ansökan, pass och uppehållstillstånd är inskickade så nu är det bara att vänta!
 
Ni får ha det så bra i detta underbara sommarväder!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

skånsk medborgare i så fall... :D

att komba mat o sånt är bra....

tjingelingeinge

Svar: Så som SD är på frammarsch där vet jag inte om F är välkommen där... =(
Ja; jag hoppas det ska gå bra på detta sätt med. Vill inte gå upp utan ner!!
Chetti

2014-06-11 @ 08:32:09
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

chetti, det är inte felix de inte gillar, det är svenskarnas parti som inte gillar svarta/färgade/kalladetvadduvill ....

det är mycket enkel matematik. så länge man stoppar i sig mindre än man gör av med, så går man ner...

trevlig helg

2014-06-13 @ 17:26:03
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0