Host och snörvel

 
 
Usch mår inte helt bra, varit krasslig hela veckan med förkylning, hosta och halsont. Men det var ju första praktikveckan på älderboendet så det var bara att bita ihop, ta en ipren och lite nezeril och se glad ut. Det har varit en intressant vecka där jag fick se hur det fungerar i verkligheten. Mycket av det vi fått höra om hygien och tvätt i teorin stämde tyvärr inte i praktiken. Det slarvades både här och där, personalen pratade ibland till och om de boende på ett nonchalant och nedvärderande sätt. Jag har lärt mig massor och det är jätteroligt men jag vet nu att jag inte vill jobba på äldreboende trots att de har bättre lön än vad de har i landstinget. Ganska långtråkigt jobb i längden kände jag bara efter ett par dagar.
 
Idag var jag ledig och det behövdes. Jag har pluggat och börjat skriva på hemtentan, lika bra att börja i tid så slipper jag stressa sista veckan.
 
 
 
Just det F har semester nu och ska ha det tre veckor till så vi slipper tänka på vab och så de fyra första veckorna av praktiken. Vi ska jobba 30 timmar/vecka och vi får bestämma hur vi vill lägga upp timmarna men helst ska det ju vara när vår handledare arbetar. De har velat skicka hem mig tidigare varje dag men "ärlig" som jag är så har jag velat arbeta mina timmar men igår gick jag hem en timme tidigare. Men de säger att de ser mellan fingrarna när det gäller timmarna och att vi är vuxna som kan ta eget ansvar så det känns bra =)
 
Jag är lite irriterad på praktikplatsen eftersom handledaren inte var informerad om min existens och han var inte särskilt intresserad av att lära mig saker... Så jag har bytt handledare till en annan som verkligen ville handleda mig.
 
 
 
Jag är på en avdelning för dementa och det är allt från mild till svår demens. De är så gulliga och pratglada, vissa är klara och vissa pratar bara en massa rappakalja. Vissa pratar mycket om Hitler, nazister och vad de varit med om.
 
Ni får ha en fin helg, själv måste jag försöka bota min förkylning och så ska vi baka en hel del inför Samuels 2-årskalas nästa lördag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Vad bra att du tog tag i det med handledningen och fick byta till någon som var mer intresserad! Dålig attityd finns överallt tyvärr!

Svar: Ja, han var nog bara glad att slippa ha en student i hälarna =) Är så glad för min handledare, hon är så duktig och trevlig!
Chetti

2014-03-14 @ 10:34:02
URL: http://www.ingells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0