Veckan som gått


Jag praktiserade söndag-onsdag och jag trivs så bra! Från i måndags går vi med sjuksköterska och det är ännu roligare. Vi får titta på mycket men jag sade att jag vill prova allt haha. Så jag har fått ge en spruta subcutant och det har bara gett mig blodad tand. Jag vill bara göra mer och mer. Skulle tagit bort stygn på en patient men de satt så fastväxt i huden så tyvärr var det inte lämpligt =(
 
Vi hade mittbedömning i onsdags och det kändes bra. Jag har kommit en bra bit på läromålen och läraren sade "Du kommer att bli en jättebra sjuksköterska" :). Vår handledare berömmer oss hela tiden och tycker vi gör ett bra jobb och är hungriga på att göra saker. Och att vi tar för oss, är inte blyga och tillbakadragna och försöker vara med i arbetsgruppen. Hon berömde mig även för att jag formulerar mig bra i journalen =)
 
 
Allt känns bara så rätt och jag hoppas den känslan inte försvinner innan jag är färdig haha... Jag är glad att jag studerar nu och inte för 10 år sedan, jag är en helt annan människa idag.
 
Torsdag, idag och imorgon är jag "ledig". Igår satt jag med hemtentan och idag har det varit tvätt, städ och veckohandling. Imorgon ska jag träffa mina "marsmammor 2012" men tyvärr blir vi inte så många som det var tänkt från början.
 
På söndag praktiserar jag och tänk att redan halva praktiktiden snart är förbi. Det går ju sjukt snabbt på både gott och ont.
 Min pappa, min syster Paula, min syster Ingela, min bror Erik och jag en regnig sommardag 1980
Min mamma med nyfödda jag =)

Idag hade jag utvecklingssamtal med Henry och allt var bra. Han är klok som en bok och det enda är väl att han pratar konstant (no kidding,,,) och en lösning som de har är att sätta honom för sig själv så han jobbar och inte bara pratar. Men annars flyter allt på jättebra, han har bra med kompisar och den killen han var i början av tvåan syns inte till än och hoppas han inte kommer tillbaka!
 
Ni får ha en mysig helg allihopa!

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

kul att det går bra på praktiken. Den känslan du har är viktig att bevara, låt inte tråkiga patienter, bittra medarbetare och störda chefer förstöra den för dig (så som den är just nu en hel del för mig)

bilden på pappa gör mig helt tårögd.... våra somrar i stugan.... vår familj är ett bevis på att man inte behöver massa pengar för att ha en bra uppväxt... det räcker med en stuga och wolksvagenbuss hahah....

morsan ser likadan ut idag som då.... :D

trevlig helg

Svar: Ja, jag ska försöka bevara känslan =)
Naaw lilla pappa <3
Ja, sommarstugan och somrarna är ett kärt minne som vi bär med oss i hjärtat
Chetti

2014-03-22 @ 07:03:46
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: anna u

du kommer bli en toppen sjuksköterska!!!!
håller med erik man behöver inte en massa pengar vi hade likadant, sommarstuga och volv herrgårdvagn ;)

Svar: Tack vännen!Haha, ja det är dagens krävande barn som bara vill ha mer, mer, mer ;)
Chetti

2014-03-22 @ 17:06:07
Postat av: mamma

Roligt att du trivs så bra och får beröm! Du har valt rätt yrke!

Svar: Ja, det känns verkligen rätt! =)
Chetti

2014-03-22 @ 23:53:22
Postat av: Ingela

Åh vad skönt att höra att Henrys ilska i skolan lugnat ner sig, att han pladdrar är ett gott tecken ;)

Så kul att du trivs! Passar dig perfekt! <3

Svar: Mmm det känns bra men såren i våra öron får vi leva med 😜
Ja, det känns så rätt! ❤
Chetti

2014-04-01 @ 10:31:24
URL: http://www.ingells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0