Nutrilett VLCD is on

 
Tredje dagen med Nutrilett och det funkar bra! Första dagen kände jag ingen hunger men igår och idag är jag hungrig hela tiden. Men det ska ju lägga sig när man kommer in i ketosen har jag hört. Ketos är ett stadium där kroppens kolhydrater är ute ur kroppen typ och fettet börjar förbrännas. Som LHCF typ men med pulverdiet.
 
Jag kommer köra vidare med pulver även efter dessa tre veckor och se hur länge det går, kombinerat kan man också köra. Pulver och mat men tänka på kalorierna och helst kolhydratfattigt så man behåller ketosen man jobbat upp. En utmaning blir Skånevistelsen men börjar redan förbereda mig mentalt. Ska ta med pulver och äta riktig mat till middag, mmm min mammas kåldolmar, köttbullar, grillat med släkten. Men inget gott söndag-fredag, ska tillåta mig att äta gott på lördagarna men that´s it. Skåneresan är det som blir mitt fall vareviga gång... Jag äter massvis av goda saker när jag är där och kommer hela ur balans så när jag kommer hem så fortsätter jag äta och "skiter" i allt.
Jag ska klara det! Och med stöd av släkt och vänner som stöttar mitt val så klarar jag det!
 
 
 
Jag var lite velig till om jag vågar skriva ut mina mått men vågar broshan så vågar jag =D
 
Lördagens mått:
 
Vikt: 83,4 (Jag vägde 57kg när jag gifte mig 2002 så detta är något som får mig att bli både arg och ledsen på mig själv. Varför förstör jag min kropp så??)
Midja 107 (är osäker på om jag mätte rätt)
Lår 59
Överarm 37
 
Nu ska detta minskas för varje vecka! Jag vill ner på 63kg men vi får se, tar ett kg i taget. Första delmålet är under 80kg.
 
Nu kör jag!! =D

Kommentarer
Postat av: paula

när du mäter midjan så ska du mäta mellan höftbenet och revbenen
jag e 20 cm större än dig i midjan och jag väger 108,5 :-)

Svar: Typ vid naveln?
Chetti

2014-05-19 @ 16:26:48
Postat av: Stamp-E

Ketos-läget uppnås endast om du absolut inte tillsätter någonting annat what so ever...

så du kan inte ens tugga tuggummi eller någonting...
det tar några dagar att nå dit.. men försvinner direkt.. men do it...

jag gillade shakes och bars till frukost och lunch, enkelt och snabbt, och med någon frukt till mellanmål funkar det utmärkt.

Svar: Nej, jag fick veta igår att man inte ska tugga tuggummi 😊 så nu dröjer det väl någon dag innan ketosen kommer.
Kan man dricka cola zero? Eller det är endast vatten som gäller?

Ja, kombinerat ska jag göra senare. Nu kör jag pulver 5 mål om dagen och minst 2 liter vatten!

Jag kämpar på!
Chetti

2014-05-20 @ 08:04:41
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Madde

Det är svårt att hinna tänka på sin hälsa och vad man stoppar i sig då man har så mycket annat som tar tid. Kämpa på med dieten och lycka till!

Svar: Det är det som är skönt med pulver. Alltid ha med en påse i väskan och det enda du behöver är 2dl vatten =)Jag kämpar på!
Chetti

2014-05-21 @ 13:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0