"Sommarlovet" närmar sig med stormsteg

I veckan hade jag alla barnen hemma på måndagen och Alicia och Henry hemma på tisdagen. Skolan/fritids var stängt för planering. Samuel har haft väldiga problem med hård mage, i söndags fick vi ge honom laxermedel för att han skulle tömma tarmen. Sedan gav jag honom laktulos måndag-torsdag och nu verkar han vara i balans igen. Han var irriterad i rumpan så det gjorde ont att bajsa så han höll sig så han blev hård i magen istället =(
 
Vi har bara haft skola knappt två timmar i onsdags och resten av tiden har vi haft självständiga studier hemma för att plugga inför salstentan imorgon. 14.00-17-00 ska vi skriva tenta i deskriptiv statistik. Dum tid men på förmiddagen görs alla omprov. Jag känner att jag kan det ganska bra och hoppas att jag håller mig lugn och inte gör slarvfel, det är matematik i vissa av uppgifterna.
 
 
Jag läste igenom Vårdförbundets tidning och fick se en glädjande nyhet.
 
60 nya platser till barnmorskeutbildningen här i STHLM. Äntligen har politikerna fattat att det behövs fler utbildningsplatser för att kunna täcka upp dagens och framtida behov av barnmorskor. Jag hade räknat med att få jobba flera år innan jag har chansen att komma in på utbildningen men nu ser det lite ljusare ut och kanske jag kan komma in fortare än jag tänkt =D
 
Jag är en loser när det kommer till att banta och speciellt att hålla vikten. Jag har jojobantat i ca 12 år nu, ner på vår/sommar och upp höst/vinter. Är så förbannat trött på det och på mitt sockerberoende, mitt frossande, min sjuka hjärna som tar över och totalt fuckar upp min vikt. Nu ska jag testa en sak som jag aldrig testat förut. Nutrilett, VLCD kuren på tre veckor. Det innebär att man dricker shakes 5 ggr/dag i tre veckor högst för att få en kickstart på det nya livet. Sedan kan man fortsätta blanda Nutrilett och vanlig mat för en fortsatt viktnedgång. Nu ska kilona bort och denna gång ska jag inte fucka upp när jag nått mitt mål, jag får inte, bör inte, kan inte, förbjuder mig själv att låta mitt sockerberoende förstöra för mig mer. Jag ska ta kontroll och slåss med näbbar och klor. Jag behöver all stöttning jag kan få från familj, vänner och bekanta. Jag beställde från deras egen hemsida och fick 20% rabatt så jag betalade 799kr för tre veckor. Vet någon om man kan hitta deras produkter till ett billigare pris? Finns det andra goda shakes än dessa?
 
50 choklad, 25 vanilj, 15 jordgubb och 15 skogsbär.
 
I helgen ska jag som sagt göra salstenta och det ska bli fantastiskt fint väder har jag hört så det blir väl en del utelek. Tyvärr måste vi städa också för det är något vi försummat senaste tiden...
Funderar på att boka Malmöresa redan nu också. Vi är lediga vecka 30-33 och är troligen nere i Malmö vecka 30-31 typ.
 
Nästa vecka har vi föreläsning i analytisk statistik, kvalitativ design och metod, basgruppsträff, uppföljning av vår forskningsetiksuppgift samt en individuell arbetsuppgift i analytisk statistik. Fullt upp med andra ord och så ska jag  börja skriva på min hemtenta i vetenskaplig metod och teori för att hinna göra den klart i tid.
 
Ni får ha en härlig helg i vårvärmen!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Hoppas du är envis med bantemedlet. Jag tycker inte Nutrilett smakar bra, men du kanske gillar det. Jag föredrar Modifast, som verkligen smakar bra men finns bara på apotek. Det är bara svårt här för alla kalas och kaffedrickande möten med goda kakor och det är lätt att falla. Lycka till!

Svar: Jag ska göra mitt absolut bästa! Jag har inget att jämföra med men Nutrilett choklad smakar ganska gott tycker jag. Jag får testa Modifast också. Det är lätt att fall men man får stålsätta sig och tänka sig för en och två ggr innan man äter något skit. Inte det lättaste
Chetti

2014-05-16 @ 21:59:31
Postat av: paula

du och erik skriver mycket om viktnedgång så det e roligt att läsa era bloggar.:-)det märks att ni e syskon hahahaha

Svar: Ja, vi kämpar båda med vikten och det kaos får hjärna har när det kommer till mat... Jag blir inspirerad av hans blogg och hoppas även jag kan få folk att känna sig inspirerade!Det är en kamp som pågår hela livet
Chetti

2014-05-16 @ 23:44:09
Postat av: Stamp-E

nutrilett ÖÖÖÖRRRRKKKK

Friggs Naturdiet är helt klart bäst... kanske inte billigast, men absolut bäst... mest smak..

Svar: Jag har bara testat choklad änsålänge och den tycker jag är god =D
Får testa Naturdiet sedan när nutriletten är slut
Chetti

2014-05-17 @ 08:04:58
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: anna u

Allevo är gott, har hört herbalife med
lycka till vännen!

Svar: Ok, ja det finns ju en hel uppsjö produkter har jag förstått nu =) Det blir till att testa sig fram. Tydligen ska Slanka vara mycket gott men bara tre påsar per dag, känns lite lite.Tack, nu kör vi =)
Chetti

2014-05-17 @ 13:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0