Sommarvärme

Underbart väder Sverige har fått! Barnen har gått med shorts och t-shirts till skola/förskola och jag bara njuter. Älskar sol och värme =D
Hoppas det håller i sig länge!
 
Igår ringde skolsyster igen (förra veckan sprang Henry in i en stol och då ringde skolsystern också och Henry fick gå hem. Han fick världens bula så han har gått med en riktig blåtira hela veckan) från skolan nu hade han skadat sitt lillfinger på rasten. Jag gick med honom till vårdcentralen och där satt vi i en timme och när jag påminde de att vi var där då hade de visst glömt att boka in oss (så jäkla arg blev jag...) och sedan fick vi vänta ytterligare 30 minuter. 1,5 timme på vårdcentralen! Sjuksköterskan tyckte vi skulle åka ut till akuten och få fingret röntgat. Så vi åkte ut och satt och väntade på akuten som sedan skickade oss till närakuten. Han röntgades slutligen och det visade sig vara en fraktur på lillfingret. Så han blev gipsad.
 
 
Tredje gången Henry blir gipsad och när sjuksköterskan frågade vilken färg han ville ha på gipset så sade han "Jag brukar ha blå så jag kan ta röd" hahaha vad jag skrattade "brukar ha" =D
 
Skolveckan har gått bra och idag fick jag svar på hemtentan i gerontologi
 
VG som ni kan se och jag kan konstatera att jag fått mitt tredje hemtenta VG. Man kan inte få MVG på detta program så VG kan man se som MVG hehe
 
Imorgon är det första vägningen sedan jag började med Nutrilett. Det går bra att pulvra, Nutrilett choklad är helt ok men vaniljen var riktigt äcklig. Tänk att dricka drygt 2 dl vaniljsås... Men jag är glad att det funkar. Jag har gjort en motivationsplan med små belöningar vid olika delmål, ser framemot att stryka över kilo för kilo =)
På söndag är det både Morsdag och EU val och båda ska jag vara med på. Hoppas få bli lite firad i år men det blir väl ingenting som vanligt... Jag ska dock rösta i EU valet och självklart går min röst till Miljöpartiet, (Sverigedemokraternas motpol) för de är bäst helt enkelt. Vet ni vad ni ska rösta på? Ni ska väl rösta?
 
Nästa vecka är näst sista veckan innan "sommarlov" och vi ska vara i skolan måndag och onsdag för föreläsning, uppföljning av en individuell uppgift i analytisk statistik och seminarium i vetenskaplig metod. Samtidigt ska en hemtenta i vetenskaplig teori och metod lämnas in senast fredag men jag siktar på att bli klar och skicka in den på onsdag. Torsdag är en röd dag och alla är hemma och fredan blir ju då en klämdag så då är fritids och förskola stängda så jag har alla barnen hemma. Långhelg nice ju.
 
Ja, det var väl det hele så nu önskar jag er en fin och varm helg med nära och kära
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0