Tredje långhelgen

 
Jag börjar känna mig smått bortskämd. Detta är tredje långhelgen i rad för mig =D
Min basgrupp skulle egentligen träffats idag på klämdagen men eftersom jag har alla barnen hemma så bestämde vi oss för att skjuta upp det till måndagförmiddag. Skönt att det går att vara lite flexibel ibland.
 
 
 
Tyvärr så är alla förkylda och hostiga, Samuel är väl värst. Jag hade honom hemma i tisdags men lämnade honom (med dåligt samvete) i torsdags. Jag sade till dem att jag hämtar honom direkt efter skolan, så redan vid 11.00 hade jag hämtat honom. Nu har han fyra dagar på sig att bli bättre. Är så trött på sjukdomarna...
 
 
 
 
Mamma-Alicia dagen var mysig. Hon fick köpa nya sommarshorts, linne och annat sått och gott. Sedan åt vi mat ute i fina solen innan vi gick på bio. Är ingen fan av svenska filmer men jag skrattade så jag grät! Sune på bilsemester var verkligen skitrolig hahaha!
 
Samuels nya vår/höst jacka, 249kr på Lindex
 
 
På söndagen åkte vi till Skopunkten. Vi fick 6 par skor för 800kr =) Här visar jag upp ett urval:
 
Samuels, 199kr
 
Alicias, 99kr
Henrys, 199kr
Mina, 199kr och supersköna =)
 
Nästa vecka har vi en massa föreläsningar, basgruppsarbeten där vi bl.a. ska göra en mindre studie och redovisa med deskriptiv statistik och på fredag har vi seminarium. Jag fattar och kommer ihåg mer än jag trodde från gymnasiet =)  Kursen känns roligare nu men vi får se hur den känns om ett par veckor med salstenta och hemtenta och en massa andra uppgifter...
 
Det känns helt sjukt men om 5 veckor så har jag gått ut termin 2 och därmed avslutat mitt första år som sjuksköterskestudent. Då har jag "bara" fyra terminer (två år kvar) innan jag blir legitimerad. Om allt går bra och om jag klarar av allt i tid vill säga.
 
I torsdags kom Henry hem med en bukett rosor. Han köpte de själv till mig för att "Du är snäll och gav mig liv" <3
 
 
 På Valborg var vi bara hemma och mös. Ingen av oss hade lust att stå och frysa någonstans...
 
Första maj spenderade vi hemma med en skrikig och arg ung herre. Tvåårstrotsen är igång, tur att man är luttrad med tredje barnet. Men det är tråkigt när de är så bråkiga, sura och arga hela dagarna...
 
Idag, klämdagen så jobbar pappa F och jag är som sagt hemma med barnen. Barnen leker ute med kompisar hela dagen så det är jag och Samuel som myser ensamma här hemma =)
 
I helgen har vi väl inga stora planer direkt. Jag har skött mig exemplariskt i veckan när det gäller maten och även tränat två ggr, ikväll ska jag också träna. Jag är på G och nu ska kilona bort. Men på lördag ska jag unna mig gottigheter, en dag i veckan tycker jag man ska få göra det. Så det blir allt som vi är sugna på, lär må illa på kvällen hahaha
 
Önskar er alla en fin och härlig helg!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

har starving games liggande, får väl se skiten...

bull med sjuka ungar..

sött av henry...

bra med träning....

kanske glömt något...

hahaha....

trevlig helg..

störigt va.

nä...

jo...

kanskke..

lite...

hehe...

Svar: Japp! mmm Japp!
Chetti

2014-05-03 @ 09:29:07
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0