long time no see

Sämsta bloggare I know... Har man en blogg bör man blogga regelbundet men tyvärr har jag varken haft tid eller lust =(
 
Jag har praktiserat i två veckor nu och det känns bra! Jag känner mig hemma och det är väldigt lärorikt. Min handledare låter mig göra mycket saker. Jag får rapportera vid personalskifte, administrera läkemedel åt patienterna, ta ankomstsamtal med nya patienter, tagit vitala parametrar (puls, blodtryck, temp, stick i fingret) och det känns bra. Tyvärr inget blodprov eller insättning av PVK än men jag har tre veckor till på mig att få göra det. På min avdelning så gör undersköterskorna alla kliniska prover. Sjuksköterskan pratar med patienterna, rapporterar till kolleger, rondar med läkarna och journalför and that´s about it. Just det de ringer runt till olika instanser och så också. Undersköterskorna sköter all omvårdnad, prover, mat m.m.
 
 
 
Annars rullar det på härhemma. F´s jobb har ändrat hans arbetstider de dagar jag börjar 07.00 så han hinner lämna så det var sjyst av de för ovanlighetens skull.
 
Nu i helgen kör jag simträning med Alicia som har simtest på tisdag, 150m bröst och 50m rygg och det kommer troligen inte bli några större problem men vi övar ändå.
80 lussebullar bakade jag idag så vi har till både jul och Henrys kalas.
 
I år kommer vi missa både Henrys och Samuels Luciatåg =( Det är min sista praktikdag och dessutom slutbedömning med min lärare och handledare. F jobbar.
Dessutom är det Henrys födelsedag den dagen och jag kommer inte kunna vara med och sjunga för honom på morgonen, har aldrig missat det =( Jag börjar 7 och vill inte väcka allihopa innan 6 för att sjunga för honom. Så de får sjunga själva.
 

Nästa vecka blir det mittbedömning med min handledare och lärare men det går säkert bra. Känns så i alla fall =)
På fredag får vi reda på resultatet på stora tentan...
 
4 veckor till jullovet, längtar! Nästa helg ska vi julpynta och baka pepparkakor är tanken. Jag jobbar måndag-torsdag denna vecka som kommer. På fredagen ska jag åka till vårt träningscentrum och öva på de praktiska grejer vi ska examineras i. Fullt upp som vanligt med andra ord...
Men nu är jag helt slut, så kommer vila ikväll så blir det nya tag imorgon.
 
Har säkert missat en massa saker jag tänkt skriva men hjärnan känns grötig...
Nya arbetspjucks, skobidrag existerar icke inom vården tydligen...
 
Jobbklocka =)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

haha va är du zombiesjuksköterskan på dom fotona haha....

Svar: Hahaha, inte så van vid selfies 😊
Chetti

2014-11-23 @ 12:21:43
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: annaadidas

Härligt, så mycket man får göra med sjuksköteskejobbet. kul med flexiblet jobb

Svar: Ja man blir aldrig riktigt färdig, nya patienter o situationer varje dag. Mycket givande yrke
Chetti

2014-12-01 @ 06:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0