kass bloggare

Tänker varje dag på att skriva inlägg men hinner inte med det =( Så det får bli typ en gång i veckan och då blir det om allt möjligt...
 
Jag kan börja med något otroligt! Idag är det 7 dagar sedan jag drack Cola Zero!! Jag har slutat dricka läsk, tro det eller ej. Jag som druckit läsk varje dag i X antal år är nu alltså nykter cocaholist =) Och det känns så skönt! Jag är inte ens sugen på det längre. Jag drick bara vanligt vatten/kolsyrat vatten nu. 
Jag började med det nyttiga livet också och det var bra ett par dagar sedan var det kört igen =( Men nu ska jag köra som jag gjorde för två år sedan, det funkade då så då borde det funka nu. Mindre mat, träning och lördagen som gottedag och jag gick ner ett drygt kg i veckan på det. 
 
 
 
 
Skolveckan har bestått av en föreläsning i psykosomatik och ett seminarie i gynekologi och obstetrik där vi redovisade vårt arbete i framfall. Mycket intressant och jag är så taggad att få jobba med kvinnor och kvinnosjukdomar m.m. Det är där jag ska vara en dag!
Resten av veckan har jag pluggat inför tentan i november. Sam var hemma igår för han är jätteförkyld men jag lyckades läsa lite ändå. 
 
 
Utvecklingssamtal med Samuel i onsdags och det enda problemet de har är hans kastande av saker. Han är inte arg när han gör det utan han är glad. Han kastar allt hejvilt och utan att tänka på vart det landar... Så har han gjort sedan han var ett par månader. De ska ta in en extra pedagog för att observera när, hur och varför han kastar sakerna och vi ska tillsammans försöka få honom att sluta med det. Här hemma gör han också det och värst är vid måltiderna då båda tallrik och glas åker i golvet varenda gång =(
Från imorse
 
 
Utvecklingssamtal med Henry i torsdags och de säger att han är en helt ny kille. Han är glad, tyst (!) och sitter still på lektionerna. Arbetar på bra och verkar intresserad av allt! Han ska bara träna på vissa bokstäver som han slarvar med och mellanrum och sådant. I matte och engelska har han mer än förväntade egenskaper. Nu hoppas vi det håller i sig! 
 Lite lördagsmys
 
Idag har vi haft Anna och D här. Det var mycket trevligt med sällskap =D
Jag var också iväg imorse och hämtade en sak jag köpte på Tradera för 99kr. En toasits för barn med stege. Nu ska vi försöka få Samuel blöjfri men ingen stress. 
 
 
Jag såg en bra film igår som jag somnade ifrån såklart, ska se slutet idag
 
The Purge Anarchy. 
 
Ni får ha en fortsatt härlig helg

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

gött gött gött fet film hhehe

2014-10-12 @ 13:23:07
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Ingela

Åh vad kul att höra att Henry är så skötsam och duktig! Verkligen skönt!

Men lille busungen måste få en sån där "time-out"-hörna för sitt kastande tycker jag, hahaha ;)

Svar: mmm men denna veckan hade han varit pratig, butter och ifrågasättande =(
Chetti

2014-10-13 @ 16:44:29
URL: http://www.ingells.blogg.se
Postat av: Stamp-E

alltså har man tid att se film, bajsa, etc, så hinner man blogga.. detta är 2014, du har blogg-app, det tar 20 sekunder...

Svar: Ja men gillar inte appen och det tar tid för mig att skriva ett inlägg =)
Chetti

2014-10-15 @ 09:02:44
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

lol dont overdo it... det är oftast det som blir problemet... man vill så mycket så det blir aldrig av... släpp taget, du är inte blondinbella haha...

Svar: Nej men just att sätta sig och skriva ett inlägg tar tid för mig haha, har typ tusen andra saker med på "att göra listan" och bloggen ligger inte bland de första punkterna =) längre...
Chetti

2014-10-18 @ 21:58:27
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0