Friday night

Vad har hänt hos oss då i veckan?
 
Förra helgen bestod av städ och tvätt i princip, inga roligheter. Jo förresten vi shoppade vinterkläder till Samuel
 
Overall från KappAhl, Kaxs 799kr men med 25% så blev det 600kr =D 
"Dinasaour" Jacka från Lindex, 249kr. Ingen rabatt tyvärr men ändå bra pris tycker jag.
 
I helgen ska jag ut med Henry och köpa jacka och termobyxor. Både KappAhl och Lindex har rabatter på 20-25% nu i helgen.
På tal om Henry och kläder... Jag beställde ännu en luvtröja från H&M och igår fick han ha den på sig för första gången. Självklart hade han lagt av sig den när de var på utflykt så nu är den borta... Jag blev rosenrasande för detta är fjärde luvtröjan som han slarvar bort i år!! Jag har för fasiken inte ens fått fakturan på min beställning än... Nej nu blir det begagnat som gäller för honom. Det är inte bara tröjor, fjolårets termobyxor borta, nya kepsar, nya solglasögon som också försvann första dagen, nya fotbollar, hans Iphone som han hade i någon månad, tre par (!) termovantar förra vintern, ett par hemmanycklar.
Vad gör vi? Vi tjatar, pratar, ger förslag men likförbannat så försvinner grejerna. Vi letar på fritids, på gården, i gympasalen, i matsalen men de är poff borta...
 
I veckan har vi haft ännu en föreläsning i farmakologi, haft repetitionskurs i S-HLR (Hjärt och lungräddning för sjukvårdspersonal), basgruppsträff och jobbat med vårt arbete i sexologi. Vi valde inte asexualitet utan det blev stomi och sexualitet.
Samuel blev sjuk i måndags och var hemma med oss tisdag-fredag. F var hemma onsdag och torsdag och jag tisdag och fredag. Han hade feber men annars full fart som vanligt. Han får vara hemma och vila i helgen så han är fit for fight på måndag. (förhoppningsvis)
 
I helgen ska jag verkligen slappa, har varit sjukt intensivt senaste veckorna i skolan och hemma, lite sömn och jag lider fortfarande av insomnia. Har aldrig haft det och nu förstår jag vad det innebär och det är fruktansvärt enerverande att inte kunna somna...
 
Nästa fredag får vi reda på läkemedelstentan. Är redan inställd på att jag inte klarade det p g a slarvet med uppställningarna så det är bara att ladda om, träna på allt igen och göra provet igen 4/10.
 
Ja, nu ska jag läsa bloggar och ev. se film. Trevlig helg po er
 

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

sy fast kläderna i varandra så gott det går, så kan han inte göra sånt. sen är han så stor nu så då får han se konsekvenserna av handlandet - han får ta det från sina egna tillgångar alt. ta bort sånt han får - han måste ju vara medveten om vad som händer så vidare han inte har "någon bokstav" :P

släpp det med insomnia, det är ett sjukdomstillstånd och jag tror inte du har det.... däremot bara genom att läsa hur du skriver det stressar upp en och stressen du får av att stressa om att du inte kan somna alt. inte kommer kunna somna och tankarna på allt detta gör så klart att du inte kommer kunna somna... upp från sängen, gör något annat... och testa några andra rutiner innan du ska lägga dig... skit i tv och dator 1-2 timmar innan du lägger dig, ta en promenad (lagom kul i ditt område haha) det kommer att släppa ska du se...

stomi och sex, det känner vi igen haha....

klart du klarade tentan din tramser....

trevlig helg

Svar: Tack för de bra tipsen! Ja, det är definitivt stressen som gör att jag har svårt att somna!💤💤💤
Chetti

2014-09-20 @ 10:13:53
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Ingela

Ja, herregud vad det kan försvinna saker, inget ansvar känner barn för sina saker alls =( grattis än en gång till att du klarade tentan!

Att ligga sömnlös suger verkligen!!! jag tröttar ut mig totalt innan jag däckar, men sedan sover jag oftast bara fem timmar per natt...

Svar: Ja, det är sjukt hur sakerna bara går upp i rök 😣
Jag lägger mig aldrig innan midnatt o sedan somnar jag inte förrän typ 13. På dagen kan jag somna ståendes...
Chetti

2014-09-25 @ 10:23:30
URL: http://www.ingells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0