Veckan som gått

 
Första veckan på Citymail är över och nu har jag fem kvar innan ledigheten. Det har gått bra, mycket tack vare att jag tränat i 5 veckor och gått ner några kilo. Det har faktiskt varit skönt med rutiner och att få jobba. Men vilken träningsvärk jag haft, en riktigt plågsam "kan inte gå" träningsvärk. Det blir alltid så när man haft ett längre uppehåll från brevbäraryrket.
 

Redan på måndagen så började min hjärna bråka med mig. Du måste äta mer, du måste äta gott, skit i allt och alla fåniga regler du satt upp m.m. Men jag stångades med tankarna och jag lyckades besegra demonen. Redan på måndagen sade min hjärna, du orkar inte träna, du behöver inte träna nu när du jobbar på Citymail m.m. Men jag sket i tröttheten och träningsvärken för jag vet att om jag inte tränar en dag så blir det två tre fyra och till sluta har det gått flera veckor... Så jag tränade som vanligt efter jobbet trots flera timmars brevbärande och det känns så bra! Jag kan knappt fatta att jag klarade stå emot hjärnans jiddrande....
 
Nu har jag förstått att måndag och tisdag är de värsta dagarna för mig. Lördag är unnardag, söndag en recovering bakisdag (från sockret alltså) och klarar jag förbi måndag och tisdag då är onsdag-fredag mycket lättareför då närmar jag ju mig vägning/unnardagen. Jag går inte ner mycket/vecka men jag känner ändå att jag sköter både kost och träning och jag mår bra!!
 
På onsdagen var det avslutning i skolan och Henry slutade 3:an och lågstadiet medan Alicia slutade 5:an. Samuel har hela tre år kvar på förskolan. Jag tog ledigt en timme från jobb och cyklade bort, ville säga hejdå till Henrys underbara fröken Terese.
 
 

Jag pratade med löner på mitt jobb och tydligen är jag skyldig drygt 4000kr fortfarande eftersom de betalade ut en full månadslön förra juli som jag inte hunnit betala av genom att jobba extra. Tråkigt... Men de drar halva i juni och halva i juli.
 
Vi har helt underbart väder nu, sommarvärme!! Och i helgen blir det väl en del utelek antar jag =D
 
trevlig helg!!
 

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

bra... håll den rutinen, jobb och träning är inte samma sak. man kan tacka för den extra gratis-träningen, men den ersätter ingenting.

ja med maten är det ju så, tar man sig igenom socker-avtändningen så går det som på räls sen...

trevlig helg

Svar: Ja jag kämpar på med att hålla rutinerna! Känner att jag inte har andra bra alternativ
Ja, söndag-tisdag är värsta avgiftningen 😁😁
Chetti

2015-06-13 @ 11:25:09
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Ingela

Fy f-n vad bull med att betala tillbaka lönen >=(

Svar: Tell me about it 😁🔫
Chetti

2015-06-17 @ 13:30:13
URL: http://ingells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0