Halva praktiken förbi

Ja, halva praktiken har svischat förbi. Det är så otroligt roligt och det känns så belönande själsligt. Jag åker hem med ett leende varje dag när jag tänker på alla människor jag träffat under dagen och hur jag kunnat stötta dem med det jag gjort!

Mittbedömning igår med min lärare och min handledare. Det gick jättebra! Handledaren sade att hon känner sig trygg med mig. Läraren sade att det är dags för mer utmaning. Så nu kommer jag ha ansvar för 4 patienter. Då kommer jag att behöva lämna över mer uppgifter på Uskan annars hinner jag inte. Men känns bra med det förtroendet!

Den SSK jag gick med igår tyckte vi var jätteduktiga och avlastade henne mycket. Att hon inte ens var så bra när hon var klar. Det sköt ju självfötroendet i topp samtidigt som det såklart finns mycket vi inte kan än. Den kliniska blicken tar några år att få.

Ledig torsdag och fredag så nu ska jag sätta igång med hemtentorna. Imorgon ska jag träffa hudläkaren så får vi se vad hen säger. 
Jobbar på lördag. 

Jag har fått dra drän, EDA, lagt om operationssår och piccline och det är roligt att testa på olika saker!



Kommentarer
Postat av: mamma

Jätteroligt att läsa att det går så bra för Dig och att Du trivs. Du har hamnat rätt!


Svar: Mmm det är ett fantastiskt yrke men med mycket ansvar. Känner mig väldigt osäker på mycket men är ju inte klar än 😊
Chetti

2015-03-19 @ 18:58:23
Postat av: anna u

härligt :-)

Svar: Mmm 😄
Chetti

2015-03-21 @ 18:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0