Helgen

I fredags tog vi det lugnt härhemma mest, åkte och handlade hela familjen vilket inte kommer hända på X antal år igen...
 
Jag har kollat på en del filmer
 
https://youtu.be/rIZbq7V2xvs The possession of Michael King. Tyckte den var bra, läskig...
 
Såg även två andra skräckfilmer: Home sweet home och Torment men de var inte så bra.
 
Längtar till Sinister 2 och Insidious 3 kommer ut.
 
I lördags var det dags för Alicias dansshow på Älvsjömässan. Jag och Henry gick dit och det var riktigt bra!
 
 
 

Tyvärr satt vi en bra bit ifrån och min kamera på mobilen är inte den bästa...
 
I slutet av showen kom en gästartist
 
 

Han var riktigt bra faktiskt. Han pratade mellan låtarna och tog upp mobbning och att det finns något fint/bra hos varje människa. Det gick rakt in i hjärtat och jag tror barnen verkligen lyssnade på det han sade. Vilket bra land Sverige hade varit om alla tänkte så!
Efteråt åkte vi hem till Anna och hälsade på. Vi fick äta vegetarisk tacos och ingen visste att det var vegetariskt men hon avslöjade det efteråt =)
Vi tittade genom gamla foton
 
 Jag för vad som känns väldigt längesedan, det är nog 1997 tror jag.
 
I lördags skrattade vågen åt mig igen, du din looser... Tänk att för varje gång jag försöker gå ner så går jag upp mer... Nu väger jag 30kg mer än dagen jag gifte mig!! Sjukt och inte kul någonstans... Men men skam den som ger sig, jag ger aldrig upp och en dag ska jag vara normalviktig igen. Det får ta den tiden det tar, jag tar det som ett positivt tecken att jag har svårt att gå ner. Andra gånger har jag gått ner lätt i vikt men gått upp allt igen och mer men denna gång kanske jag lyckas hålla vikten eftersom det har gått så trögt att gå ner. Kan ju alltid hoppas!
Jag strävar inte efter att väga lika mycket som när jag var 18-20 utan jag önskar en hälsosam normalvikt med regelbunden träning och kontroll på mitt socker/fettberoende.
 
 I söndags var vi ute och lekte hela familjen. Härligt med långhelg!
 
Nu är en ny skolvecka igång, sista veckan i denna palliativa kurs och den kommer avslutas med ett seminarium och en hemtenta som ska in på fredag. 5 veckor kvar innan sommaruppehållet!
 
Ni får ha en fin vecka! Hade varit trevligt med värme

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

haha så ungarna kaosade i affären haha.... dadda gumpen hehe...

blåsning med vegetariskt...

kul att hon är så modig och duktig, hälsa så gott och säg vi är stolta över henne!

hehe kul med gamla bilder... you sluts hhahaha :P

jaja vikten schmikten fakk den... här går det helt åt helvete... men fakk it.. en dag.. haha.. "på måndag"...

Svar: Ska hälsa Alicia! Hon är riktigt duktig. Fjärde dansskolan som hon går i nu 😊

Tråkigt att det inte funkar med viktnedgången för dig heller... Kanske måste prova en ny taktik?!
Chetti

2015-05-05 @ 08:25:45
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: mamma

Roligt att Alicia är intresserad av dans. Det ser riktigt bra ut!

Svar: Alicia är verkligen grym! Hoppas hon kan få göra det som en karriär 😊
Chetti

2015-05-05 @ 20:28:54
Postat av: anna

Härligt att det var en sådan händelserik helg
tack för att ni kom det riktigt trevligt och kul att ni tyckte om maten. alltid kul att prova något nytt.
läste även det där med sockerberoende. så sjukt skrämmande men man måste se sanningen
vi kämpar på och du /ni är grymt duktiga
<3
kram

Svar: Ja det är bara att våga inse att man är sockerberoende och att det påverkar både ens liv och hälsa. Varje dag är en kamp men varje sockerfri dag är en seger för mig!
<3
Chetti

2015-05-12 @ 06:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0