Min Usain Bolt

Henry älskar friidrotten och äntligen har vi hittat rätt sport för honom! I tisdags hade de invigning för den nya träningsarenan och två elitidrottare dök upp. En som hette Lasse och som var svenska mästare i mångkamp och Odain Rose som är snabbast i Sverige på 60 meter och 100 meter just nu. 10.30 i rekord på 100 meter. De tävlade mot barnen =)
Henry sprang 60 meters lopp och kom 1:a! Löpning på 60 och 100meter är Henrys grej. Imorgon är det klubbmästerskap mellan 09.00-12.30... Jippie hahaha nej men det är kul att Henry gillar det. De ska tävla i 60 meter, längdhopp och spjutkastning imorgon.
 
Annars blir det en lugn helg tror jag, känner att jag behöver en återhämtning från denna veckas berg och dalbana i psyket.
 
Träningen har blivit lidande denna vecka och jag har ätit sämre än jag borde men har ändå inte vräkt i mig allt möjligt. Det är för att jag mått så dåligt psykiskt, då stänger förnuftet och rutinerna av sig. Men men jag kommer tillbaka. Jag gillar ju träning och att äta bra mat på fasta tider. Huvudsaken är att jag inte går upp nu, har ju drygt 2 kg till mitt slutmål eller drygt 7kg om jag ska satsa på under 60kg men som jag känner nu så är jag nöjd att vara under 65kg bara jag fortsätter träna och äta rätt. Imorgon väger jag mig trots att jag säkerligen gått upp. Måste se det svart på vitt vad lite extra mat och ingen träning gör med vikten.
 
Ni får ha en fin helg allihopa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0