Fredagkväll

Fjärde och näst sista veckan på praktiken är över. Varje kväll har jag suttit och läst Folhälsovetenskap och antecknat viktiga saker så jag är helt slut. Idag var jag ledig men har suttit halva dagen med psykiatrihemtentan och andra halvan med att försöka läsa på inför de kliniska examinationerna. Vi vet inte vad som kan komma egentligen så det är lite svårt att veta vad man ska läsa på om. Vi har fått ämnet i alla fall och orden "det är sådant ni ska kunna var ni än jobbar som sjuksköterska" mmm ok då vet jag precis vad jag ska läsa på ;)
 
 Min hemtenta i primärvård gick det i alla fall bra på! VG i alla de examinerade ämnena och mycket fina kommentarer =D.
 
I helgen har vi inga planer direkt men jag måste plugga på söndag och äta gott på lördag =). Vi går väl ut och leker och så, hoppas på fint väder!! Har lite filmabstinens också så får väl bli någon skräckis.
Och självklart blir det träning, just nu tränar jag fredag-söndag för jag hinner/orkar inte måndag-torsdag och det känns så skönt att slippa pressen över att träna på vardagar. Men senare när jag jobbar kommer jag troligen sprida ut träningen på olika dagar eftersom jag kommer jobba så oregelbundna tider så kommer träningsdagar och tider variera.
 
 Hahahaha, den är så bra!
 
 
 Veckans citat!
 
Min praktikplats har verkligen lärt mig att missbruk verkligen kan drabba vem som helst, oavsett kön, ålder, yrke, familj, socioekonomi, sociala liv och jag har lärt mig hur svårt det är att hålla sig drog/alkoholfri men också att det går med rätt stöd och hjälp. Att vi inte ska klandra patienterna utan motivera de till att vilja förändra beteendet själva.
 
Ha en fin helg på er alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0