Jo jag lever

än sålänge om nu någon undrade över det.
 
Mitt liv går i 180 och jag har helt enkelt inget intressant att skriva i min blogg. Mitt liv är bara jobb, jobb jobb och sedan städ, tvätt, handla och försöka slappa någon timme här och där.
 
Jag har ingen ledighet att se framemot heller, utan jag jobbar mest inte på julafton och juldagen men annandagjul, nyårsafton och nyårsdagen. Ska söka ledighet nästa år istället.
 
Fick höra av en tjej som tar examen i januari att min chef hade erbjudit henne 27500kr/månad, alltså 1500kr mer än mig och det fick mig att må illa och bli förbannad. Men jag orkar inte tjafsa, jag ska ta upp det på nästa års lönesamtal och se om hon kan ge mig en ordentlig höjning av min lön. Annars så ska jag ju ändå söka tjänstledigt från augusti nästa år, ska ju söka in till barnmorskeprogrammet nästa höst och hoppas komma in. Tjejen tackade nej då hon fick ännu högre lön inom psykiatrin.
Det blir mycket lönesnack eftersom vi känner att vi förtjänar mer, vi sliter jäkligt mycket, stressar och har en massa ansvar. Vi tar hand om sjuka människor som är inlagda på sjukhus, vi försöker få dem att må bättre och få en dräglig tid hos oss. Det syns inte i plånboken dock...
 
Jag jobbar ikväll och imorgon, tråkigt att jobba helg men ännu en sak vi inom vården måste göra.
 
Jag älskar mitt yrke, världens bästa yrke så vi kämpar vidare, dag ut och dag in.
 
ha det gott you guys

Kommentarer
Postat av: Ingela

Keep up the good work! Hoppas du och alla syrror en dag får den lön ni förtjänar! <3

2016-12-28 @ 14:10:24
Postat av: Ingela

Keep up the good work! Jag hoppas att du och alla syrror en dag får den lön ni förtjänar, asap!!

2016-12-28 @ 14:12:01
Postat av: Ingela

Keep up the good work! Hoppas du och alla syrror inom snar framtid får den lön ni förtjänar! <3

Svar: Det har börjat ske förbättringar på sina håll men vi kämpar vidare!
Chetti

2016-12-28 @ 14:12:44
URL: http://ingells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0