Ny vecka, ny praktikplats

Idag var det så dags för starten på praktikplats nummer 4 av terminens 5 praktikplatser. I tre veckor framåt kommer jag vara på Södermalms Vårdcentral och denna vecka hänger jag med hemsjukvården på deras uppdrag. Det blir en lite repetition av praktiken på ASIH förra året men inom hemsjukvården har de inte lika sjuka patienter. Det är mycket insulin, dosetter, läkemedelshantering och såromläggning och sådant.
 
I helgen var det fullt upp med olika saker som skulle göras och sedan hade jag och Alicia en egen dag ute i lördags. Hon ville åka till stan så det gjorde vi och shoppade lite kläder åt henne. Det var mysigt men kallt och snöigt...
Melodifestivalen såg vi förstår och Oscar Zias låt var mäktig, en sådan där låt som kommer stå sig i finalen och mycket möjligtvis vinna alltihopa?!
 
I veckan har jag tre arbetsintervjuer, en på onsdagkväll och två på fredag. Två stycken på geriatriska avdelningar (demensutredning och äldre multisjuka människor) samt en öron-näsa-halsmottagning. Spännande men nervöst. Igår skickade jag in en ansökan till Kvinnokliniken, gynsektionen där de söker både sjuksköterskor och barnmorskor. Ett jobb som verkligen lockar mig och blir en bra start på min karriär inom kvinnosjukvård.
 
Idag var Henry hos tandläkaren och för första gången nånsin hade han inga hål eller saker som behövde fixas. Det enda var att han ska borsta noggrannare så hon visade honom tekniken som vi redan visat honom i åratal. Men tandborstningen ska gå undan som allting annat här i livet...
 
Jag såg tre filmer i helgen men blev så besviken på alla tre, riktiga B-filmer... Vill se bra skräck/thriller och inte något halvmesigt, halvblodigt med dåliga skådisar...
 
Ha en bra vecka nu allihopa!! Håll ut, våren är i antågande

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0