Fredagkväll



Vi har haft det riktigt kyligt i veckan... Jag gick ändå en powerwalk en dag o frös mycket så det blev lite jogging emellanåt. 😊
 
Annars har vi hållit oss inne en hel del. Jag passade på att frosta av frys, rengöra kyl, ugn och spis. 
 
Jag sköter kosten och mår så bra av det! Tränar varannan dag istället för 5 dagar/veckan som jag gjorde innan. Känner mig starkare!
Nu kämpar jag vidare! Imorgon är min vägningsdag så vi får se om det gett resultat. 😁
 
Henry o Alicia började skolan idag så nu börjar vardagen återkomma. 

Jag o Samuel gick ut i snökaoset, det yrde ner... Planen var öppna förskolan men den var stängd p g a översvämning, då gick vi till bibblan men den öppnade inte förrän 12. Det fick bli en liten runda i centrum.
 

Vårt centrum rånades igen i torsdags och denna gången blev det nagelsalongen. Men redan idag, dagen efter hade de öppet och full ruljans 😄. Det som är bra med oss i förorten, en knivbeväpnad rånare stoppar inte oss 😂😂
 
I helgen ska vi storstäda, tvätta och sådana tråkiga sysslor inför min o Samuels "skolstart" på måndag. 
 
Just det Emma fyllde 20år i veckan!! Otroligt min lilla bonusdotter. Hon var 2 år när jag träffade Felix!! Tiden går... 
 
En annan sak som hänt i veckan. F gick o köpte en tredje bil. En jättefin svart Volkswagen Passat, kombi, 1,4, stow and go, 2010, gas/bensindriven så skatten är typ 400 per år. Chryslern har över 4000kr per år...
Han ska ha den som taxibil i sitt nya företag men vi ska även ha den som familjebil. Han har nu helt slutat som lastbilschaufför. Från imorgon är han arbetslös tills han startat igång taxiföretaget. 
Men tre bilar känns löjligt. Så den silvriga VW är redan såld till en kompis och Chryslern, min älskade bil, ryker inom en månad. Vi har nu inte en krona kvar på sparkontot vilket känns sjukt med tanke på hur mycket vi hade för några månader sedan... Men det är bara att börja om igen, på ruta 0. Been there done that. Vi kommer få pengar från bilarna vi säljer så förhoppningsvis fyller vi på sparkontot igen
 
ni får ha en bra helg!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Oj, jag håller alla tummar och tår för att Felix nya karriär blir väldigt lyckosam! Men risken är att han jobbar all familjetid (helger, kvällar) =(

Svar: Tackar! Får han en ok inkomst så är jag glad. Javisst kan det bli helger o kvällar precis som med mitt framtida yrke när jag börjar arbeta. Det positiva är att han kan styra sina arbetstider och anpassa sig till mitt schema. Det blir extramys när vi ses ❤️😊
Chetti

2016-01-12 @ 13:06:33
URL: http://ingells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0