Veckan som pågår

Igår var det tufft på jobbet, hann knappt ta lunch, det blev sent och uppdelat på två omgångar... Fick en försmak på hur det kan bli ibland. Men men det viktiga och det jag är glad och stolt över är att jag inte drabbades av panik och blev överstressad. Jag tog det lugnt, planerade och prioriterade och tänkte att det kommer alltid folk efter mig som kan ta över och hjälpa till.
Det kommer säkert andra dagar då jag inte alls kan ta lunch och stressnivån ligger på max...
Dessutom dog en patient på avdelningen igår, det händer ganska frekvent hos oss eftersom vi är en geriatrisk avdelning med många multisjuka och äldre äldre människor (85+). Det var inte min patient men det kändes hårt och tungt. Ett liv slocknade bara sådär...
 
Sedan det där som hände i Nice igårkväll. Jag grät så mycket imorse... När ska detta ta slut? När ska dödandet och terroristattentaten ta slut?! Jag är fucking sick of this shit ärligt talat...
Det är så fruktansvärt och mina tankar går ut till alla anhöriga som genomgår ett helvete just nu.
Ska vi behöva vara rädda för att gå till offentliga platser? Rädda för att vara på flygplatser? Rädda för att vara på festivaler, konserter och andra platser med mycket folk samtidigt?
Ja, det är lika hemskt när det händer i Irak, Turkiet och mellanöstern!! Fan oskyldiga människor som faller som offer för dessa jävla svin! ooooooooooooooooooooooooo
 
I helgen jobbar jag så inga roliga planer men jag var ledig idag så det var skönt. Lördagkväll och söndagdag är jag på min arbetsplats, tur jag har ett av världens bästa jobb!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0