trött

Är så otroligt trött och har varit så de senaste dagarna, om det beror på all socker jag tryckt i huvudet eller på att jag börjat jobba vet jag inte, ev. en kombo. Jag har ätit skit varje dag sedan förra torsdagen och det måste stoppas nu och inte om 10-20kg+++... Tillbaka till goda vanor ett måste och ska så ske på söndag! Jag har ju ett bröllop att gå på om en dryg månad!!
 
Jag har jobbat kväll måndag och tisdag, hade utbildning hela onsdagen och jobbade dag på torsdagen. Idag, fredag är jag ledig och det var välbehövt. Jag jobbar lördagkväll och söndagdag, min första helg uuuu är inte van vid att jobba helg hahaha men får väl tänka på cashen och på hur otroligt givande vårt arbete är.
 
Men inskolningen har hitintills varit en katastrof, jag har gått med tre olika sjuksköterskor och de är så stressade att jag knappt vågar ställa frågor... Avdelningen skulle jag säga är underbemannad eftersom vi inte hinner med det vi ska och det är inte patientsäkert arbete vi utför. Våra patienter är väldigt vårdtunga, behöver hjälp med allt, har massor av mediciner, sjukdomar och de flesta demens på det. Alla vårdplaneras i princip och då kopplas kommunen och VC in för att patienten ska få stödjande insatser i hemmet eller flytta till boende. Men det är trots allt ett roligt arbete men som sagt det är mycket att göra hela tiden och det är inte roligt att rapportera över till nästa ssk allt det man inte hunnit med...
 
 

choklad och fina ord värmer våra hjärtan och får oss att jobba vidare. <3
 
Hoppas ni alla får en fin helg!!

Kommentarer
Postat av: Ingells

Puh, shit, jag förstår att du är slutkörd! Hoppas du trots allt somnar med ett leende 😊 jag hoppas verkligen inte det är vårt besök som fått dig att sockertrippa igen 😱

Svar: Alltid mycket nytt på ett nytt jobb men det är trots allt världens bästa yrke 😄. Jag skyller aldrig mina sockerutfall på andra, mitt val att spåra ur! 😁
Chetti

2016-06-17 @ 20:29:28
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Stamp-E

säger inget om sockret, vet hur lätt det är (även om jag just nu skött mig ett tag)

tyvärr är det ju så på de flesta platser där man jobbar med människor, lite folk ska göra mångas jobb. Märkligt egentligen, när man jobbar med människor så ska man tjäna lite pengar men när man jobbar med döda ting så ska man tjäna mycket?

Men som du säger så får man fokusera på känslan av att man gör skillnad. Låt aldrig den dö, för då blir du en jävla bitter kärring och då är det förbi. Visst man kan vara kinkig ibland men så fort man börjar känna att det är bull för det mesta så ska man byta plats och jobb. Fan, jag har i många år jobbat med personer som varit runt 25 år men mer bittra på jobb och livet än man någonsin kunna tro. Då gör man inget bra jobb och man "stinker" ner arbetsplatsen.

GO girl. P.s. du får börja jobba på något rikt privatställe sen hehe.. typ som palles morsa, som jobbade på lyx-kryssare, typ bara solbrännor och solsting haha.. (men tjänade typ 50-60 k i månaden och var i karibien 6 månader i taget hehe)

Svar: Mitt val att äta en massa skit o nu får jag ta konsekvenserna, trött, svullen o dåligt humör. Det är inte värt det! Imorgon tillbaka t goda vanor!
Ja, det är konstigt hur vårdpersonal (inte läkare) missgynnas när det gäller löner... Men det är egentligen bara vi själva som måste kämpa o inte tacka ja till vad som.
Nej, bitter blir jag aldrig hahaha för det är ju trots allt ett väldigt givande arbete. Men troligen jobbar jag någonannanstans om något år, förhoppningsvis med kvinnor och barn 😊

Jag vet att det finns pengar att tjäna ju mer erfarenhet jag får o om jag söker mig utanför storsjukhusen men just nu känner jag mig trygg på detta gigantiska sjukhus 😄
Chetti

2016-06-18 @ 08:59:31
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0