Turbulenta känslor

Första veckan på beroendemottagningen är över. Den kan sammanfattas som psykiatriska störningar och beteendestörningar pga missbruk, suicidala människor, adhd, asperger, heroin, antabus, syn o hörselhallucinationer,  underhållsbehandlingar, suboxone, omhändertagna barn, misär och elände med inslag av en och annan solskenshistoria. Mycket elände och det är tydligt vad forskarna säger om att odiagnostiserade adhd och aspergerbarn/ungdomar o liknande lättare hamnar snett o blir missbrukare/kriminella. 

Mycket tankar o reflektioner varje dag! Man är ganska matt efter jobbet...

Idag hade vi utvecklingssamtal för Alicia o det gick strålande. Inga problem o klarar målen i alla ämnen.

Sedan hade vi utvecklingssamtal för Samuel och det gick sådär. Hon hade noga antecknat saker. Samuel är hyperaktiv, okoncentrerad vid aktiviteter, blir lätt distraherad, tar in alla intryck i rummet både med syn o hörsel vilket gör honom trött, pratar mycket, inget tålamod, avbryter folk som pratar, ingen medkänsla för andra, impulsiv m.m. Hon rekommenderade utredning för han börjar skolan om 2,5år och tiden går snabbt o han behöver hjälp med vissa saker. F satte emot direkt o vill absolut inte blanda in psykolog m.m. Han tycker vi och förskolan kan lösa detta själva... Jag tror inte det! Jag tror vi behöver hjälp att förstå honom för att stötta honom. Jag vill ju ha F med på detta men han förstår inte behovet. Jobbigt o jag känner mig ledsen dels över att Samuel inte är "normal" men oxå över att F inte tror på diagnoser... Jaja vi får se vad som händer. Henry har vi ju haft stora problem med från 3-års ålder till 3:an. Först nu i 4:an har det blivit bra men han är fortfarande pratig o har myror i brallan.

I helgen ska jag o Henry ha mamma-Henry dag så vi får se vad vi hittar på. Sedan blir det pluggande m.m.

Just det, vi funderar på att köra ner till Skåne över Påsken. Jag både vill och inte vill för vi kommer inte åka ner i sommar men jag känner mig så uppe i varv och stressad. Men vi får se

Trevlig helg allihopa



Kommentarer
Postat av: Stamp-E

ja missbruk är väl kul... :/

han måste förstå att det handlar om att hjälpa, inte peka ut...

tjingeling

2016-03-19 @ 08:53:53
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0