Kunskapsskolan

Imorse var jag och Alicia på välkomstträff i den skola som Alicia ska börja i till hösten. Tänk att hon ska blrja högstadiet!! Helt otroligt!

Modern, privat och fräsch skola med ett högskoletänk. På måndagar sätter barnen och deras handledare (klassföreståndare) upp individuella mål för veckan och på fredagen gås de igenom och vi föräldrar får reda på vad som gjorts och vi ska skriva under. De har basgrupper, workshops, kommunikationspass och föreläsningar. Mycket eget ansvar med engagerade lärare som stöttar o hjälper till. Alla 9:or förra våren fick gymnasiebehörighet.
Jag fick ett bra intryck o Alicia var väldigt exalterad o ville börja redan idag. Så glad att hon inte valde att gå här i Norsborg... Många får inte gymnasiebehörighet, outbildade lärare, stökiga lektioner o dålig ekonomi...

På tal om annat så skickade vi in vårt grupparbete idag, sista skriftliga arbetet på utbildningen. Den är inte fantastisk men hoppas på godkänt. Imorgon tar jag en ledig dag o drar och shoppar. Nya jackor och skor som en belöning för mitt hårda slit 👍

Tudelooo 

Ps. 16 days to go weeeee

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0