Snöovädret

Snöoväder slog till här i onsdags och lamslog hela 08-land. Alla bussar stod still i över ett dygn..., E4:an stod still i timmar. En kollega åkte från jobbet 21:00 och var hemma 04:00... Jag kunde varken ta mig till eller från jobb. F ställde upp och hämtade och körde mig som tur var. På fredagen rullade allt på som vanligt.
Folk i norr skrattar åt oss men som texten i bilden här ovanför beskriver så har vi sjukt mycket mer folk än de i norr, massvis med pendlare in och ut ur staden, inom staden m.m. Bussarna kunde inte åka p g a halkan och det var ren kaos. T-banan flöt på utan problem dock. Snön vräkte ner på bara ett par timmar dessutom... Men jag var riktigt förbannad och irriterad över att bussajävlen inte kom trots att den skulle komma enligt trafikinformationen. Men men

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0