Tre dagars ledighet wihooo

Veckan har gått bra och nu är jag ledig lördag-måndag wihoo! Jag var ledig i tisdags också så jag och F gjorde en massa ärenden när han väl hade vaknat. Det kan vara tufft att jobba helg då många är lediga men shit vad skönt det är att vara ledig en vardag, helt underbart =D
Vi hade tyvärr två fall i veckan... Känns så hemskt när de ramlar och allt som följer därefter med undersökningar och eventuella suturer och inre blödningar... Ibland går patienterna iväg på egen hand, utan rollator trots att de "inte får".
 
Imorgon, lördag, ska jag och barnen plus Anna och Denini åka kryssning med Viking Line. Ska bli kul att komma iväg och äta lite god mat och bara umgås. Nu är det ju officiellt att Anna är gravid och det är så roligt! Även min bror Stamp-E och hans fruga ska ha barn igen. Kul med bebisar, längtar efter att gosa med dem. Samtidigt är jag så glad att det inte är jag som är gravid hahahaha. Hade aldrig orkat med ännu ett barn, är mer än nöjd med dem jag har. Nu vill jag satsa på "min karriär"!
Jag ska förresten gå en utbildning nu i oktober, lära mig att sätta picc-line (googla hehe) och tydligen får man lite ersättning ifall man är picc-line syrra =D. Jag ska ju troligen inte stanna på geriatriken mer än något år men det är alltid kul att lära sig nya saker!
 
Ni får ha en skön helg goa gubbar och tanter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0