Waz up

Hallå på er!


Sämsta bloggaren... Jag har helt enkelt ingen lust. Senaste tiden har jag tappat motivation och lust till allt. Känner mig nere och deppig ofta. Jag bara jobbar, gör en massa måsten och vilar. Jag gör inget som är roligt, inget som jag tycker om. Jag sover också dåligt, svårt att somna, vaknar några gånger per natt och drömmer mycket.
Utmattad? Stressad? 
Jag vet inte men vill ha tillbaka min glädje och min glöd och framförallt min lust till att göra saker med mina barn. Ska försöka göra mer saker med dem på lediga dagar. Svårt att få ihop allt känner jag, jobb, hushållsarbete, vila och nöjen. Jaja en liten förklaring till varför jag inte bloggar så mycket längre. 

Nedan ser ni bilder från kryssningen vi åkte i början av januari med Anna och Wallace. Det var kul och mysigt.
Sista bilden är på Lykke som var hos oss förra helgen och hälsade på. 

En annan sak som gör mig deppig är att vi inte var i Skåne under julen samt att vi missar alla roliga grejer som min brors 40-års fest m.m. för att vi bor häruppe. Nu har vi i alla fall bokat Skåneresa över sportlovet. 25/2-5/3 är vi i Skåne och det ska bli härligt.

En annan jobbig sak är att min mamma fick åka in akut förra veckan och hade ett blodtryck på 243/145. Nu ska de göra medicinjusteringar och tätare kontroller men man inser hur skört det är...

Den sista saken är att jag fortfarande inte tagit tag i vikten... väger mer än nånsin och det är ett lidande, jag mår varken fysiskt eller psykiskt bra av det. Skäms över hur jag ännu en gång förstört mig själv på ett par månader...  

Nu har jag dragit ner den glada stämningen totalt men det var skönt att lätta mitt hjärta.


Kommentarer
Postat av: Stamp-E

hehe bättre ett negativt inlägg än inget alls hahaha...

japp ses nästa månad <3

p.s. du får planera in din 40-årsfest i skåne haha

Svar: 40år?? Det dröjer många år tills dess hahaha
Chetti

2017-01-24 @ 08:24:56
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Ingells

Så ledsamt med nedstämdheten. Försök att släppa det. Tänk på det positiva som hänt - inget mer plugg just nu, du har ingen press när det gäller tentor etc utan när du är hemma så kan du koppla bort jobb o bara vara. Tänk på den ekonomiska förbättringen 😍 Jag förstår hur slitsamt, stressigt och ansvarsfullt ditt arbete är men tänk vad mycket det ger dig, du hjälper verkliga människor ❤😘

Svar: Tror inte min nedstämdhet har med jobbet att göra utan att mitt (vårt liv) är så inrutat och tråkigt för tillfället. När jag är ledig har jag knappt ork eller lust att göra något... saknar roliga saker i livet, spontanitet m.m. Hoppas det vänder till våren
Chetti

2017-01-24 @ 21:37:40
URL: http://ingells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0