Helgen


Vad har vi hittat på?

Jag letade upp barnens förlossningsjournaler och nu kunde jag läsa och förstå allting på ett helt annat sätt. Alicia hade ju låg apgar och de sprang iväg med henne direkt och försökte få liv i henne. Hon hade tydligen bradykardi (lågt blodtryck) och det var därför hon lades in på Neo och sedan hade hon även öroninfektion. Inget jag minns hmmm
Jobbigt att läsa journalen då det hela var väldigt traumatiskt. Det stod bland annat "mamman mycket ledsen, gråter ofta, vill vara med sitt barn" 

Med Samuel fick jag aldrig den skriftliga journalen vilket är irriterande nu i efterhand då jag vill läsa vad barnmorskorna skrev. Han lät ju konstigt när han föddes, han är ju prematur och aspirerade (andats in) fostervatten med mekonium i (bajsat i fostervattnet). Detta märkte inte personalen men jag reagerade dagen efter då han var väldigt medtagen, slö, ville inte amma och kändes inte "normal". Läkare tillkallades och han hade en andningsfrekvens på över 100 andetag per minut (50-60 är normalt på nyfödda) och så lades han in på Neo och där röntgades han. Då såg de att han aspirerat fostervatten. Så låg han inne på Neo för infektionsrisken. Den barnmorska som förlöste Samuel konstaterade efteråt "han låter konstigt" men ingenting kontrollerades/ingen extra kontroll eller övervakning. Nu i efterhand så inser jag att de gjorde fel. Låter ett nyfött barn konstigt då kollar man varför, man låter det inte bara vara...

(null)

Idag var jag och Henry och simtränade då han har ett simtest i skolan i december och då ska de klara 150 meter bröst och 50 meter rygg. Han klarade det idag men vi ska gå en gång i veckan och träna. 

Vi hade finbesök idag då min syster Monika och hennes Rolf kom och hälsade på samt barnens kusin Edvin och hans sambo Snigel. Kul att träffas och som vanligt alltid en massa skratt 😂😂😂

Pappa F firades inte direkt men han fick två t-shirts och ett par mjukisbyxor. 
(null)
(null)

Ha en bra vecka you guys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0