Måndag igen

Helgen bestod av shopping åt mig själv 

Väskan från Stadium, jackorna från Intersport och tossarna från Lindex. Har haft för trånga jackor hela hösten, jobbigt att det går på fel håll och jag var tvingen att köpa större storlekar... men men it’s all on me and my fucked up sugarbrain...



I fredags var det såklart Idolmys men mitt sällskap somnade snabbt och sedan visade det sig att han hade 39,5 i feber o ont i halsen. Så han har fått vila hela helgen men mår nu bra. Han klagar dock på ont i höger sida av magen o sjuksköterskan i mig målar upp olika scenarion som blindtarmsinflammation, tarmvred m.m. 

Jobbigt när man vet för mycket o vet hur fel allt kan gå och snabbt kan det gå också... 


Min synundersökning gick bra men precis som ifjol så har mitt öga skapat egna blodkärl i ögat för att kompensera för att mina linser inte släpper igenom nog med syre...så måste prova en annan lins som släpper igenom mer syre o då kunde dessa blodkärl tillbakabildas på ett par år. 

Annars har jag vilat en del i helgen, kände mig oxå krasslig... 

Nu på väg till skolan för kursintroduktion i nya kursen Global Hälsa som ska vara på engelska, samarbete med studenter i Holland och Malawi. Det mesta kommer ske online så mycket hemmastudier 3 veckor framåt. 

Trevlig vecka y’all 


Kommentarer
Postat av: Ingela

Roligt att vi köpt både jacka, väska o inneskor i samma stil, du o jag 😄

Intressant det här med ögat som bildat nya kärl. Märker du av det på nåt sätt? Jag har använt syregenomsläppliga linser i många år men det måste jag för när man har så dålig syn som jag så är linserna ännu tjockare.

Svar: Bra smak vi har 😄. Ser blodkärlen tydligt i ögonvitan, lätt torr i ögonen om dagarna
Chetti

2017-10-18 @ 22:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0