Första skolveckan

Första skolveckan förbi och det känns fortfarande overkligt att det är jag som sitter där i klassrummet och att det är bland annat mig lektorerna menar när de pratar med oss som framtida barnmorskekolleger. 


I veckan har vi fått höra föreläsningar om anatomi och reproduktionens anatomi och det är mycket! Full fart från start och på måndag är första duggan i anatomi men den sker i grupp. Igår kom alla skolböcker jag beställt och idag har jag suttit hela dagen och pluggat. Sammanställt och repeterat. Rabblar latinska termer i sömnen hahaha
Har en gnagande känsla i mig, en sådan känsla man har när man pluggar. Pluggar jag tillräckligt, hänger jag med? Kommer jag klara detta? Verkligen en intensiv utbildning så det gäller att vara 109% fokuserad!
 En sak i taget bara tänker jag nu och nu är det faktiskt fredag och ska njuta av helgen 😄. Ska plugga på söndag också, lär väl bli så varje söndag 🙈🙈🙈. Men allt är intressant och det är saker vi MÅSTE kunna ju.

I veckan fick vi gå till labbet och pilla på riktiga inälvor som tillhört en riktig människa. Kylarna med lik var i samma rum och sådana där obducerarbänkar... lite läskigt men det gick bra! 



En jobbig sak är tiden det tar till och från skolan, måste först åka t-bana och sedan buss genom stan. Trafiken är inte rolig på morgnar och eftermiddag, helt sjuk faktiskt.... det tar mig mellan 1,5-2 timmar enkel väg....


Men men ska försöka få praktikplatserna närmare hem, ska önska det och se om det är möjligt.

Trevlig helg på er!!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Fy fan vilken restid, så var det för mig med när jag pluggade i Helsingborg :( det gäller att bara ställa in skallen på "nu är det så här, jag fixar det", för man vet att det är under begränsad till med ett mål i sikte.

Och varför i hela friden skulle ni gegga runt med inälvor??? 😩

Svar: Ja, restiden börjar kännas acceptabel och trafiken har lugnat ned sig ett knäpp. Gegga runt med inälvorna var konstigt men lärorikt hahaha
Chetti

2017-09-09 @ 07:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0