5 veckor kvar iiiiihhhh

Inte klokt men alldeles sant att om 5 veckor kan jag titulera mig barnmorska. Världens bästa yrke!

I helgen hade vi 13-årsfirande för Henry och det var trevligt och roligt!

(null)
I söndags jobbade jag dag och jag fick vara på förlossningen och fick ännu en förlossning på pall denna gång 😊

(null)


Väl hemma satt jag resten av eftermiddagen/kvällen och pluggade till salstentan vi hade idag på förmiddagen. Komplicerad obstetrik var ämnet. 
(null)
Det känns ok såhär i efterhand. Jag gjorde mitt bästa utefter förutsättningarna. 

Ikväll har jag varit på praktiken och BB. Fick vara med på ett elektivt snitt så totalt är jag nu uppe i 38 förlossningar och 15 pass kvar på förlossningen. Kanske kan gå att komma till 50, vi får la se. 😊

I veckan ska jag träffa en av mina chefer och diskutera lön/jobbstart, jag och F ska luncha, barnen går på jullov, jag och Samuel ska ut på lite egentid, sista klapparna ska införskaffas m.m.

Ha en trevlig vecka gott folk!  

Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag minns när du fick det där samtalet att du kommit in på utbildningen, då var vi i Stockholm hos dig 😊 tänk nu är du nästan klar, så himla häftigt och din livsdröm har gått i uppfyllelse 😍🤩😍🤩

Svar: Ja, känns både overkligt och fantastiskt att målet är så nära. Mycket blod, svett och lite sömn 😴😴😴
Chetti

2018-12-18 @ 10:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0