Gott nytt år 2019/3 veckor kvar

Min fjärde jobbhelg på raken var toppen! Mittbedömningen gick superbra och jag sade till handledaren att jag vill bli ännu mer självständig. Jag är ju klar om 3 veckor...

Så både lördag och söndag fick jag vara mer självständig och det kändes bra. Vill kunna planera arbetspasset och ta egna beslut. Tre fina födslar fick jag vara med om och det är en helt otrolig känsla att det är detta jag kommer få jobba med! Hjälpa och stötta familjer igenom graviditet, förlossningar och första tiden efteråt. En dröm som går i uppfyllelse om 3 veckor! ❤️
Nu har jag 42 födslar och 80 passningar, om allt rullar på så når jag målet men om ni undrar så blir jag barnmorska även om jag inte kommer upp i 50 förlossningar/100 passningar om jag nu får godkänt på sista kliniska examinationen samt på praktiken.

(null)

Igår, söndag sov jag ett par timmar bara för att kunna sova till natten. Sedan storstädade jag hela lägenheten medan F jobbade. Städade ut 2018 ordentligt! 

Idag är det Nyårsafton och vi firar ensamma vilket känns bra. Vi har köpt lite raketer och sedan har vi ätit asian takeaway.

(null)
(null)
Nu ska vi äta gottegott innan vi ska ut, brukar aldrig gå ut men i år ska jag tvinga mig ut!

Mitt nyårslöfte är att fortsätta med regelbunden träning och bra kost, ska nå nya viktmål i år. December har det varit minimalt med träning och för mycket skitmat...

Ni får ha ett riktigt gott nytt år så ses vi nästa år 🙌🏻😄


Kommentarer
Postat av: Ingells

Inte bara din dröm utan även mammas 😍 ja, ingen kan vara stoltare över dina prestationer än jag (ju Du!!), för jag vet vad det innebär att plugga när man har barn. Du lyckas med allt du ställer in din hjärna på, din viljestyrka är nog störst i familjen 💪🏻💪🏻 Önskar dig och familjen en god fortsättning och ett fantastiskt 2019 ❤️❤️❤️

Svar: Ja, det var mammas dröm fram till att hon förstod vad en barnmorska gör hahaha. 😂😂
Tack för fina orden! ❤️
Det är skönt att pluggandet snart är över! Nu dröjer det ett tag innan jag pluggar igen, men jag säger aldrig aldrig 😀
Chetti

2019-01-01 @ 09:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0